کد خبر: ۲۵۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 27 June 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: افزون بر ۷۰ درصد مسجد در یزد و شهرستان‌های استان دارای روحانی هستند و ۳۰ درصد بقیه نیز در آینده با بهره‌گیری از طلاب علوم دینی تامین می‌شود.

حجت الاسلام محمدشریف حسینی کوهستانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: هم اکنون در 80 روستای استان کتابخانه‌های تخصصی به نام شبستان با 60 هزار جلد انواع کتاب‌های مذهبی مشغول فعالیت هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این کتابخانه‌ها در مساجد یا در خانه‌های عالم قرار دارند که کتب مورد نیاز مردم و جوانان روستایی را تامین می‌کنند.

حسینی با بیان این مطلب که خوشبختانه با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در 83 روستا خانه عالم برای سکونت روحانیون ساخته شده و 20 واحد دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: در سال گذشته در موضوع مهم انواع مسائل فرهنگی، مذهبی، علمی و آموزشی در بخش‌های مختلف دوره‌های دانش‌افزایی با حضور 4000 نفر تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: در این دوره‌ها کارکنان دولت، اصناف، روحانیون و سایر اقشار مختلف حضور فعال داشته‌اند و به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر اعطا شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در حوزه علمی و پژوهشی است که در سال گذشته از هفت پایان‌نامه و کتاب  که در ارتباط با مسائل دینی دارای تحقیق بوده‌اند حمایت مادی و معنوی بعمل آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: افزون بر 70 درصد مسجد در یزد و شهرستان‌های استان دارای روحانی هستند و 30 درصد بقیه نیز در آینده با بهره‌گیری از طلاب علوم دینی تامین می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون در 11 مدرسه صدرای زیر پوشش در شهرستان‌های مختلف استان 752 دانش‌آموز دختر و پسر مشغول تحصیل هستند، تاکید کرد: از ابتدای امسال دو مدرسه صدرای دیگر در سطح استان افتتاح و نسبت به جذب دانش‌آموز اقدام می‌کند.

حسینی به فعالیت دو هزار و 500 تشکل دینی و مذهبی در استان یزد اشاره کرد که بصورت مردمی در بخش‌های مختلف به انجام کار مشغول هستند. 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار