مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: پارسال 40 درصد پرونده های طلاق این استان که به مراکز اورژانس اجتماعی ارجاع شده به سازش انحامیده و متقاضیان از درخواست خود صرف نظر کرده اند.
کد خبر: ۲۶۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 19 July 2016
به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی  اظهار کرد: در سال 94 از مجموع سه هزار پرونده ارجاعی به مراکز اورژانس اجتماعی استان یزد تعداد یکهزار و 200 فقره منجر به سازش شده به طوریکه زوجین از درخواست خود انصراف داده و به زندگی مشترک بازگشتند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد از فعالیت 10 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای این استان خبرداد وگفت: توجه به مسائل و مشکلات جامعه هدف و جلوگیری ازآسیب های اجتماعی از اهداف شکل گیری این مراکز درسطح کشور است.
وی، کنترل و کاهش بحرانهای فردی واجتماعی، در دسترس قراردادن خدمات تخصصی به جامعه وارتقاء توانمندی های افراد آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل درشرایط بحرانی را از دیگراهداف، وظایف و ماموریت های این مراکز برشمرد.
عفتی، خود معرف ، تماس تلفنی، و ارجاع ازسایرمراکز وارگانها را نحوه پذیرش افراد در معرض آسیب های اجتماعی عنوان کرد وافزود: زوجین متقاضی طلاق،کودکان، همسران، سالمندان و معلولین آزار دیده، معتادان، بیماران روانی مزمن و فرار از منزل،افراد بی خانمان، کودکان کار وخیابانی و سایراشخاص که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند ازگروه های هدف مراگز اورژانس اجتماعی هستند.
وی مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی امنیت اجتماعی با این مراکز را مناسب خواند و با بیان اینکه مهمترین سرمایه بهزیستی مشارکت مردم است خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از یکهزارموسسه و مرکز با سه هزار نیرو وسرمایه دهها میلیارد ریالی در جهت تحقق اهداف مورد نظر، با سازمان بهزیستی استان یزد همکاری دارند.
این مسوول همچنین با بیان اینکه افزون بر 2 هزار نفر در سه ماهه نخست امسال در استان یزد از خدمات خود اشتغالی بهزیستی برخوردار شده اند افزود: در همین مدت 150 میلیارد ریال وام اشتغال با بهره چهار درصد به یکهزار نفر از افراد تحت پوشش پرداخت شده است.
وی با ابراز نارضایتی از اجرا نشدن کامل قانون سه درصد اشتغال معلولین در دستگاههای اجرایی گفت: حق بیمه سهم کارفرما و معلولان که در بخش دولتی وخصوصی به کار گرفته شوند از سوی سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.
عفتی، افراد تحت پوشش بهزیستی استان یزد را 50 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: 25 هزارنفر از آنها به صورت مستمر از این سازمان خدمات توانبخشی دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، از مجموع 50 هزار معلول تحت حمایت بهزیستی استان یزد تعداد 731 نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی شهرستان بافق هستند.
نا بینایی و کم بینایی، ناشنوایی، مشکلات گفتاری، ذهنی، جسمی وحرکتی از عمده معلولیت هایی است که معلولان بافقی با آن دست به گریبانند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار