استاندار یزد گفت: در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید و در راستای اقتصاد مقاومتی تاکنون 709 پرونده دریافت تسهیلات معرفی شده که استان از این نظر رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
کد خبر: ۲۷۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 04 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر کشور در باره برنامه اجرا شده در این استان در حوزه شعار امسال اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در ارتباط با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی علاوه بر دوره های آموزشی، جلسات هم اندیشی با گروه های مختلف دولتی و بخش خصوصی و همچنین برنامه های تولیدی با صدا و سیما برگزار شده است.
وی با اشاره به همکاری خوب رسانه ها و ائمه جمعه استان یزد در بیان مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی در خطبه های نماز جمعه گفت: کمیته های تخصصی کارگروه رفع موانع تولید تعداد 16جلسه اصلی ، 440جلسه کارگروه با 1115 مصوبه برگزار کردند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مشکلات مطرح شده در این نشستها مربوط به مشکلات بانکی بوده است، ادامه داد: جمعا 709 مورد به بانکها با مبلغ 5 هزار و 890 میلیارد ریال معرفی شده اند.
میرمحمدی درباره واگذاری طرح های عمرانی گفت: در این بخش 209 طرح عمرانی مشخص کردیم و مشکلاتی که در رابطه با این واگذاریها وجود داشته به معاون اول رئیس جمهور انتقال دادیم.
وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه پرورش ماهی تیلاپیا در حوزه 52مورد تفویض اختیارات در یزد وجود دارد تصریح کرد: تمام تلاشم ما بر این است که حتما نظر موافق سازمان محیط زیست در این رابطه را کسب کنیم و بتوانیم تصمیمات لازم را در این زمینه بگیریم.
نماینده عالی دولت در استان یزد درباره موانع پیش روی استان گفت: زمینه های پیشتیبانی از سرمایه گذاران را مشخص کردیم و در اختیار علاقمندان قرار می دهیم که بتوانند از فرصتهای حمایتی در نظر گرفته شده مطلع شده و استفاده کنند.
میرمحمدی با اشاره به تدوین فرصتهای سرمایه گذاری استان یزد به فارسی و انگلیسی و ارسال برای سفارتخانه ها گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد به عنوان پنجره واحد آماده شده که امروز به بهره برداری می رسد و همه دستگاه های ذیربط در آن مستقر می شوند تا سرعت پاسخگویی به داوطلبان سرمایه گذاری افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه تمام واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل یزد مشخص شده گفت: میزان صادرات استان یزد در چهارماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 4 درصد افزایش و از لحاظ ارزشی 19 درصد کاهش داشته است.
استاندار یزد درباره واردات استان یزد هم گفت: واردات استان از لحاظ وزنی 39 درصد و از لحاظ ارزشی با 40 درصد کاهش روبرو بوده است.
در این جلسه مدیران استان و مسئولان کمیته های اقتصاد مقاومتی نیز گزارشی ارائه دادند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار