کد خبر: ۳۱۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 20 October 2016

به گزارش تابناک یزد،صفا آقاجانی در جمع پیشکسوتان یک تئاتر، اجرای تئاتر در محراب، راهیابی انیمیشن سه بعدی 12 به چین، خبرهایی از جشنواره‌ی حقیقت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

صفا آقاجانی بازیگر و دوبلور پیشکسوت از سومین اجرای نمایش "آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا" به جمع صداپیشگان این نمایش پیوست. نمایش "آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا" به نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری که از ۲۵ مهرماه در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می‌رود، از سومین شب اجرای خود میزبان صداپیشگی صفا آقاجانی شد.

"آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا" که بر اساس طرحی از محمود فرهنگ و با بازی مجید علم بیگی و با صداپیشگی، رضا بنفشه خواه و جلیل فرجاد همراه است از شب گذشته میهمان صدای دوبلور پیشکسوت، صفا آقاجانی در نقش مادر یک رزمنده شد.

نمایش "آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا" روایت‌گر زندگی رزمنده‌ای است که در دل خاک، گلوله و آتش دشمن، سعی بر آن دارد تا با خلوص نیتش رزمنده دیگری را به سمت معنا و مفهوم جدیدی از زندگی هدایت کند؛ اما در این میان خود نیز معنا و مفهوم دیگری از زندگی را پیش روی خود می‌بیند...

نمایش "آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا" تا ۷ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه خواهد رفت.

"نبش قبرخاطرات یک مرد زنده که سالها پیش مرده بود" در تالار محراب

نمایش "نبش قبرخاطرات یک مرد زنده که سالها پیش مرده بود" به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مهران خوش بین از روز یکشنبه دوم آبان ماه در تالار محراب به روی صحنه می رود.

در این نمایش که کاری از گروه تداعی است،بازیگرانی چون آدل عزیزنژاد،حسن همتی وفاطم همرادی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "نبش قبرخاطرات یک مرد زنده که سالهاپیش مرده بود" از دوم آبان ماه، همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 18:00 در سالن کوچک تالار محراب به صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید اینترنتی بلیت اقدام کنند.

راهیابی انیمیشن سه بعدی 12 به جشنواره «ونژو» چین

انیمیشن سه بعدی 12 به کارگردانی «ایوب بلندین» موفق به حضور در دومین دوره جشنواره ونژو چین شد.

این انیمیشن که سومین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند، پیش از این حضور در جشنواره‌های آمریکا و آرژانتین را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

عوامل انیمیشن کوتاه 12 عبارتند از:کارگردان:ایوب بلندین، تدوین:حسین اکبری، موسیقی:رضا باجلانی، صداگذار:حسین اکبری، انیماتور:حسین اکبری, سعید احمدیان و سهیلا رمیم، تهیه کننده:انجمن سینمای جوانان ایران-دفترکرمانشاه 
دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ونژو 9 تا 14 اکتبر در چین برگزار شد.

هیات انتخاب تئاتر خیابانی سومین سوگواره خمسه معرفی شدند

حسن وارسته، علی استادی و محمود فرضی نژاد به عنوان هیات بخش تئاتر خیابانی سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» معرفی شدند.

به این ترتیب 40 نمایشی خیابانی طی روزهای 29 و 30 مهر ماه در فرهنگسرای بهمن مورد ارزیابی جهت حضور در سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» قرار می گیرند.

سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» به دبیری علی اصغر خسروی از ۲۵ آبان تا ۱۴ آذرماه در تهران برگزار می شود.

130 فیلم مستند زیست‌محیطی متقاضی شرکت در جشنواره سینماحقیقت شدند

مستندسازان سینمای ایران با ساخت و ارسال بیش از 130 فیلم مستند زیست‌محیطی و حیات‌وحش به دبیرخانه‌ی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، پرچمدار حفظ و حراست از محیط زیست ایران شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، طی سال‌های اخیر نقش مستندسازان در تشریح مشکلات و معضلات مبتلابه محیط زیست و گونه‌های دریایی و جانوری ایران چشمگیر بوده و خوشبختانه این روند در سال 95 با تولید و ارائه‌ی بیش از 130 فیلم مستند به این دوره از جشنواره سینماحقیقت ادامه داشته است.

از جمع 130 فیلم مستند زیست محیطی ارائه شده به دهمین دوره جشنواره سینماحقیقت، 79 فیلم مستند کوتاه، 41 مستند نیمه‌بلند و 10 مستند بلند هستند.

از جمله‌ی این آثار می‌توان به فیلم‌های: به کجا می‌رویم (رضا مجلسی)، تب مسین (رهبر قنبری)، ویلکیج (حسن قهرمانی)، امپراطوری سنجاب‌ها (فرشاد افشین‌پور)، روی پوست نهنگ (رامتین بالف)، روزگار هامون (محمد احسانی)، رماوند (حجت‌الله‌حافظی)، پرندگان در سایه (حجت طاهری)، حریم سبز (محسن رمضان‌زاده)، زهره و ماهور (عبدالخالق طاهری)، زوآنتوس (رشاد بالف)، خاک سبز (علی شهابی‌نژاد)، قایقی روی شانه‌هایم (جواد بزرگمهر)، زیتون‌های وحشی زاگرس (سعید سلیمی)، آسیب‌ها (سعید شاه‌حسینی)، گنبد نمک (علی جهانی)، صیادک معمار (خلیل زارعی)، آب سوخته (مرتضی مطوری)، محیط‌بانان دنا (شریف اسلامی)، ماهیگیران کاسپین (محمدحسین عابدینی)، انگاره‌ی خاک (حمیدرضا ملکوتی)، برابر (ماکان عاشوری)، پرواز پلیکان‌های سفید (رضا محمدپور)، اگر باران (نوشین نامداری)، مزرعه دریایی (عبدالعزیز قاسمی)، اندیشه آشفته‌ی آبی تهی (فرزاد حبیب‌زاده)، شوره‌زار (هوشنگ فلاح‌رضایی)، غول مهربان (کیومرث محمدچناری)، در غرب بهشت (کیوان مجیدی)، ساحل مکا (مجتبی عباسی)، پدر بلوط (اعظم مرادی)، آب را گل نکنیم (بیژن زمان‌پیرا)، یــــوز (مهدی ملکی‌علیایی)، برتش (مصطفی کرمی)، لبخند سرد محافظ؛ سرزمین من زیباست اگر... (مظفر حسینخانی‌هزاوه)، بهار بی آب (بهمن ابراهیمی)، مشق کویر (مجتبی احسانی)، بهشت بیابان (حجت باقری)، پشت ابرهای سیاه (محمدجعفر باقری‌نیا)، کوه‌های کرکس (کندر شکاری)، دنا قلب تپیده زاگرس (وحید وحیدی‌نژاد)، روز گنجشک‌ها (سعید صادقی)، هبوط (محسن اولیایی)، بیابان در می‌زند؛ پرندگان بی‌پایان (رامین ندافی)، آجی چای (رحیم مرتضی‌وند)، خط اشکی، فنا یا بقا (اسفندیار حبیب‌نژاد)، قزل شیر (جمشید مجددی)، چشمه‌ساران قومس (علیرضا حافظی)، شاید این آب روان... (حسین بالویی)، جرثقیلستان (بهناز امیری شاهوار) و... اشاره کرد.

بدیهی است که این فیلم‌ها صرفاً در دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ثبت شده‌اند و نمایش آنها در جشنواره، منوط به رای هیات انتخاب جشنواره است.

اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت در سه گروه مستندهای کوتاه، نیمه‌بلند و بلند، تا دهم آبان ماه اعلام خواهد شد.

پرتره‌ای غیرمتعارف از «استالین» بر پرده‌ی سینماحقیقت

«بیش کم یا سفر یک مگس به شرق» عنوان یک مستند تجربی درباره‌ی «ژوزف استالین» رهبر فقید اتحاد جماهیر شوروی است که در بخش پرتره دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم انتزاعی توسط «بوگدان زیوورسکی» مستندساز مشهور لهستانی و طی سفری در سال 2015 به «گرجستان» زادگاه استالین ساخته شده است.

مستند 48 دقیقه‌ای «بیش کم یا سفر یک مگس به شرق» با نگاه شخصی و رویکردی سینمایی، یک شخصیت سیاسی تاریخ معاصر را به تصویر می‌کشد.

بوگدان زیوورسکی نویسنده، فیلمساز و هنرمند تجسمی، فارغ‌التحصیل مدرسه معروف «لودز» در لهستان و سازنده‌ی بیش از چهل فیلم کوتاه و مستند است.

در بخش «چشم‌انداز سینمای مستند لهستان» دومین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت که سال 1387 در سینما فلسطین برگزار شد، فیلم‌های مستند صلیب و تبر، بیاتلون، سفرهای "جورج فیلیپ تلمان" از زاری به پسیزین، هاکی، بازی‌های المپیک، پدروز تلمانا، نماهای اسکی، شمشیرباز و مرثیه‌ای برای شهر زیدلو، از ساخته‌های «بوگدان زیوورسکی» به نمایش درآمده بود.

نمایش دو فیلم «مرکز گسترش» در دو جشنواره محیط زیستی جمهوری چک

دو فیلم مستند «ناخدا سلیمان» و «اوسیا» از تولیدات «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» به شکل همزمان، در دو جشنواره‌ی محیط زیستی جمهوری چک به نمایش درآمد.

«ناخدا سلیمان» در جشنواره «اکوتاپ فیلم» پراگ

در چهل و دومین دوره جشنواره محیط زیستی «اکوتاپ فیلم» که تا روز 28 مهر 95 در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک ادامه دارد، فیلم مستند «ناخدا سلیمان» به کارگردانی «سعادتعلی سعیدپور» در بخش مسابقه روی پرده رفت.

سلیمان، ناخدای کشتی به نمک نشسته در دریاچه ارومیه است که پس از خشک شدن تدریجی دریاچه، کار خود را از دست داده است. او پس از بیکار شدن به کشاورزی روی می‌آورد؛ اما این شغل هم تحت تاثیر بحران دریاچه ارومیه، از آینده‌ای برخوردار نیست...

«ناخدا سلیمان» اوایل مهرماه در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند کره‌جنوبی DMZ Docs هم به نمایش درآمده بود.

«اوسیا» در جشنواره علوم زندگی جمهوری چک

فیلم مستند «اوسیا» به کارگردانی «علیرضا دهقان» هم در بخش جنبی ششمین دوره جشنواره فیلم‌های علمی و محیط زیستی جمهوری چک (علوم زندگی) به نمایش درآمد.

در این جشنواره موضوعی که تا 2 آبان ماه در شهر «پراگ» جمهوری چک ادامه خواهد داشت، فیلم‌های مستند با موضوع محیط زیست و علوم کشاورزی نمایش داده می‌شود.

«اوسیا» درباره‌ی قنات «زارچ» طولانی‎ترین قنات خاورمیانه است که به تازگی از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یونسکو به ثبت رسیده است. این فیلم از مرگ قنات حرف می‌زند که این موضوع به بی‌توجهی مسئولان صنایع و سبک زندگی نادرست در یزد برمی‌گردد.

چندی پیش، علیرضا دهقان با مستند «اوسیا» موفق به کسب جایزه سوم جشنواره معماری و شهرسازی استانبول ترکیه شده بود.

موافقت با ساخت دو فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 2فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، بر اساس جلسه 25مهر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم نامه های " مزرعه آبی " به تهیه کنندگی محسن محسنی نسب و کارگردانی محمد دهفولی و " بلوا " به تهیه کنندگی سعید نوری و کارگردانی صدف فروغی موافقت به عمل آمد.

همچنین در این جلسه با ساخت یک عنوان برنامه ترکیبی موافقت به عمل آمد.

آغاز اکران «ربوده شده» در شهرستانها

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «ربوده شده» به نویسندگی و کارگردانی بیژن میرباقری و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی که در گروه سینمایی استقلال اکران خود را ادامه می دهد از روز گذشته در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، نیشابور، کرمان، یزد، بوشهر، تبریز، ارومیه، خمینی شهر و اراک اکران خود را آغاز کرده است.

ربوده شده داستان زندگی زوج جوانی را روایت میکند که در آستانه ی مهاجرت از ایران درگیر مشکلاتی می شوند که حوادث فیلم را رقم می زند.

نیکی کریمی ، روزبه بمانی ، سروش صحت ، پگاه خسروی ، مارال فرجاد، حامد جوادی ، کامران ملکی ، غزاله معتمدی و....بازیگران اصلی ربوده شده هستند.

عوامل و دست اندرکاران فیلم عبارتند از:نویسنده، کارگردان و تدوینگر: بیژن میرباقری، مدیر تولید: حسین بشگرد، دستیاراول  کارگردان و برنامه ریز: امید جزینی ،مدیر فیلمبرداری: کیوان معتمدی، طراح گریم: محسن ملکی ،صدابردار و صداگذار: پرویز آبنار ، موسیقی: علیرضا افکاری ،  طراح صحنه و لباس: ثنا نوروز بیگی ،  منشی صحنه ، غزل رشیدی،جلوه‌های ویژه‌ی بصری : میلاد فرج الهی ، جلوه های ویژه میدانی : آرش آقا بیگ، دستیاران کارگردان: بهرنگ حجازی ، امید شیر انگیز،عکاس: مسعود اشتری،مدیران روابط عمومی:علی زادمهر،منصوره بسمل، دستیار فیلمبردار: مهدی حسینی ،مجری طرح :روزبه حسینی کارگر،تهیه کننده : جواد نوروز بیگی.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار