فرماندار یزد از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، مراکز بهداشتی و درمانی جدید در یزد احداث می‌شود.
کد خبر: ۳۶۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 29 January 2017

به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری  در جلسه شورای سلامت شهرستان یزد با بیان اینکه مباحث بهداشت، درمان و سلامت یکی از سه برنامه‌های مهم و دارای اولویت در فرمانداری یزد است، اظهار داشت: اقدامات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان انجام ‌شده و امروز نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی در این بخش است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که توسط دولت تدبیر و امید در کشور اجراشده و مردم ثمرات آن را به عینه دیده‌اند، طرح تحول سلامت است، تأکید کرد: امیدواریم روند بهبود وضعیت در بخش بهداشت و درمان ادامه داشته باشد و به نتایج مطلوب‌تری منجر شود.

فرماندار یزد تصریح کرد: در حال حاضر و پس از اقدامات زیرساختی دولت در این حوزه نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه حس می‌شود تا با آگاه‌سازی مردم و تغییر سبک زندگی آنان اصل پیشگیری از بیماری‌ها محقق شود.

سالاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت و درمان نیازمند برنامه‌ای بلندمدت است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کودکان و نوجوانان از سنین پایین با مقوله بهداشت و درمان آشنا شوند تا در سنین بزرگسالی با دانش کافی نسبت به خودمراقبتی اقدام کنند.

وی با مخاطب قرار دادن دستگاه‌های اجرایی شهرستان عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برنامه‌ها و اقدامات خود را منطبق با برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان ‌پیش ببرند و در صورت نیاز دارای پیوست سلامت باشند.

فرماندار یزد با اشاره به تفاهم منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی یزد پیرامون ساخت مراکز بهداشتی و درمانی جدید در شهرستان یزد، اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری‌های مرکز بهداشت شهرستان این مهم نیز با سرعت و همراهی بیشتری صورت می‌گیرد.

نشست شورای سلامت شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار