باحضورمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدضمن تبریک موفقیت های پی در پی هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای دختران یزددر کنکور سراسری و مسابقات فرهنگی و هنری، این دستاورد رامرهون تلاشهای دست اندرکاران این هنرستان دانست.
کد خبر: ۳۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 20 May 2015
به گزارش تابناک یزد، علی غیاثی ندوشن در مراسم تقدیر از هنرجویان برتر هنرستان های زیبای دختران یزد پیشنهاد داد:کانون فارغ التحصیلان هنرجویان هنرهای زیبا تشکیل شود تا با راه اندازی این کانون ارتباط تنگاتنگ هنرجویان نیز بعد از فارغ التحصیلی برای ادامه انتقال تجربیات و فعالیت ها ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دردوران دانش آموزی باید از فرصت ها به خوبی بهره برد،اظهار داشت:بهره وری درست و خوب استفاده کردن از دوران فراغت باید در دستور کار دانش آموزان هنری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدبا بیان اینکه فعالیت هنری مختص به یک دوره خاص نیست،تاکید کرد:باید تلاش شود فعالیت هنری درهمه دوره های زندگی یک هنرمند جریان داشته باشد.

غیاثی ندوشن به نقش مهم هنرمندان در جامعه اشاره کرد و گفت:هنرمندان با انجام فعالیت هنری نقش مهمی دراتقاء شعور وآگاهی افراد جامعه دارند،لذا باتوجه به این وظیفه ورسالت خطیرباید سعی شود فعالیت مستمری در جامعه داشته باشند.

وی همچنین خواهان برپایی نمایشگاههای متعدد هنرجویان درگالری و نمایشگاههای استان شد وافزود:این کار باعث می شود ضمن بدست آوردن تجربیات همه اقشار جامعه با فعالیت های هنری آشنا شوند.

دراین مراسم که باحضور مدیران آموزش و پرورش استان نیزحضور داشتند ازفروزان اکبری نیا(رتبه برتر کنکور)،مریم جعفری(رتبه برتر مسابقات علمی وعملی فرهنگی)و دیگر هنرجویان برتر تقدیربعمل آمد.

.....................................

یادکردی از شادروان مهدی اخوان ثالث در بازدید مقام معظم رهبری از بیست و هشتمین نمایشگاه  بین اامللی کتاب

 

همزمان با برگزاری بیست و هشتمین  نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مقام معظم رهبری طبق روال سالهای پیشین بازدیدی از نمایشگاه کتاب داشتند.

 در این بازدید که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید، ایشان از تعدادی از غرفه های نمایشگاه بازدید کردند و ضمن تبادل نظر و پرسش و پاسخ با ناشران درباره چند و چون بازار نشر، فروش کتاب ها و ... سخنانی ایراد کردند.ایشان در ضمن بازدید از نمایشگاه در دو موضع به مرحوم اخوان اشارتی کردند: نخست در بازدید از غرفۀ  نشر ثالث:

«آقا وارد نشر ثالث شدند. جعفریه از ایشان استقبال کرد. آقا پرسیدند: چرا ثالث؟ به اخوان هم مربوط است این اسم؟ جعفریه گفت: بی ارتباط نیست ولی بیشتر به خاطر این ثالث شد که سه بار اسم نشر عوض شد. اول هدایت بود بعد روایت شد و سومین بار اسمش را گذاشتیم ثالث..

آقا گفتند: شما مشهدی که نیستی؟ جعفریه با خنده گفت: نه. بعد آقا کتاب‌ها را دیدند، کتاب‌هایی درباره شاملو، شفیعی، اخوان. از آن بین کتابی را برداشتند و پرسیدند: این رمانه؟ گفت: نه خاطرات خودنوشت یوسا* است. آقا کتاب را ورانداز کردند و مطالبی درمورد یوساگفتند....»

و دیگر بار در بازدید از غرفه نشر نگاه  که از مرحوم اخوان  یاد کردند:

«در انتشارات نگاه، آقا کتاب‌ها را می‌دیدند و جلو می‌رفتند. کتابی را برداشتند و گفتند: این دو جلده؟ ژان کریستف در مجموعه‌ کتاب‌های جیبی قدیم ۷-۸ جلد بود. کتاب دیگری را برداشتند و نگاه کردند و آرام گفتند: اخوان خدابیامرز! ...»

. آشنایی معظم له با شادروان مهدی اخوان ثالث به سالهای پیشین انقلاب بر می گردد؛ سالهایی که در مشهد اقامت داشتند و در حلقه ادبیان و شاعران برجسته آن دیار حضور می یافتند.این ارتباط و دوستی در سالهای پس از انقلاب نیز ادامه یافت.شعر اخوان با مطلع :

 امام جمعه تهران جناب خامنه ای!        کسی که این ورق آرد، حسین منزوی است...

توصیه نامه ای منظوم است که مرحوم اخوان برای شادروان حسین منزوی سروده بود و مربوط به سالهایی است که ایشان امامت جمعه تهران را عهده دار بودند.

 گفتنی است همچنین در شهریور 1393 همزمان با درگذشت مهدی اخوان ثالث، دست نوشته ای به خط  مرحوم اخوان  در دفتر یادداشت  مقام معظم رهبری در درگاه اینترنتی ایشان انتشار یافت که در آن شعر «صبوحی» و یک رباعی سروده اخوان ثالث  درج شده بود و اخوان در ذیل شعر، توضیحاتی فنی و علمی در خصوص عروض شعر نیمایی داده بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار