کد خبر: ۴۴۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 19 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از تهران، یک منبع رسمی ایرانی یکشنبه شب از حمله موشکی به «پایگاه های تروریست ها» در سوریه خبر داد.

­سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه اعلام کرد چندین موشک را روز شنبه از غرب ایران به « پایگاه های تروریست ها » در منطقه دیرالزور در سوریه شلیک کرده است.

بخش عمده دیرالزور تحت کنترل گروه تکفیری صهیونیستی داعش است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود ( سپاه نیوز ) اعلام کرد این حمله را « به تلافی » حملات هفتم ژوئن به پارلمان و مرقد امام خمینی در تهران انجام داده است.

آسوشیتدپرس: سپاه پاسداران ایران از حمله موشکی به شرق سوریه خبر داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری از تهران نوشت: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد چندین حمله موشکی را به شرق سوریه و در تلافی حملات داعش در تهران، انجام داده است.

در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران و همچنین خبرگزاری های نیمه دولتی ایران در این باره آمده است این حملات روز یکشنبه به دیر الزور سوریه انجام شد. در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران آمده است این نیروها اقدام به شلیک موشک های سطح به سطح با برد متوسط کردند و این منطقه را هدف قرار دادند.

در این خبرها به جزئیات بیشتری درباره این حملات اشاره نشده است، به غیر از آنکه موشک ها از ایران شلیک شده اند.

وقوع چنین حملاتی در جریان جنگ های داخلی سوریه اقدامی کم سابقه شمرده می شود. ایران در جنگ های داخلی سوریه از بشار اسد رئیس جمهور این کشور حمایت می کند.

ایران در تلافی حملات تروریستی تهران پایگاه های تروریستی در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.

راشا تودی / ایران در تلافی حملات تروریستی تهران پایگاه های تروریستی در سوریه را هدف قرار داد

شبکه راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلافی حملات تروریستی تهران، با موشک های میان برد خود مواضع تروریست ها در استان دیروالزور سوریه را هدف قرار داد.

بنا بر گزارش ها ،سپاه پاسداران ایران اعلام کرده شلیک این موشک های زمین به زمین از استان های غربی کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است. در اثر این حمله موشکی تعداد زیادی از تروریست ها کشته و خسارت مادی قابل توجه ای به مواضع تروریست ها وارد شده است.

سی ان ان: ایران اولین حمله موشکی به مواضع داعش را از خاک خود انجام داد

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش را بازتاب داد.

حملات موشکی که روز یکشنبه روی داد، اولین حملات گزارش شده از خاک ایران به خاک سوریه از زمان شروع جنگ داخلی این کشور از دو هزار یازده به این سوست.

در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است «در این عملیات، چندین موشک زمین به زمین میان برد از پایگاه های سپاه در استان کرمانشاه نیروهای تکفیری در دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.»

سپاه از اصطلاح تکفیری برای توصیف داعش استفاده می کند. ایران در مبارزه دولت اسد علیه نیروهای ضد دولتی و داعش که مرکز آن در رقه است، حامی دولت سوریه بود.


الجزیره انگلیسی: ایران با موشک های زمین به زمین داعش را در سوریه هدف قرار داد

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر ترویست های تکفیری صهیونیستی در شبکه تلوزیونی الجزیره انلگیسی بازتاب یافت.

این شبکه اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موشک های زمین به زمین را از غرب ایران به سوریه شلیک کرد.

سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرد «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد.»

گزارش مستقیم العالم از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه

شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه اعلام کرد، این حمله موشکی بر اساس اطلاعاتی دقیق از مواضع تروریست ها انجام شده است.

حسین مرتضی مدیر دفتر العالم در سوریه در گزارشی مستقیم با بیان این مطلب افزود، به نظر می رسد این اولین باری است که نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چنین موشکی را علیه قرارگاههای تروریستی در دیرالزور استفاده می کند. چند موشکی که شلیک شد به برخی از قرارگاههای تروریست ها اصابت کرده است. بر اساس اخبار رسیده این حمله موشکی بر اساس اطلاعات دقیقی انجام شده است که گروههای تجسس موجود در منطقه ارسال کرده اند. در این اطلاعات آمده است، تعداد زیادی از عناصر داعش در یکی از قرارگاههای این گروه حضور دارند و به نظر می رسد داعش نشستی را در این قرارگاه برگزار کرده است. سپاه پاسداران نیز پس از تعیین هدف، از هواپیماهای تجسسی بهره برد و با ارسال تصاویر هوایی به اتاق عملیات مشترک و فرماندهی سپاه پاسداران و همچنین تعیین ساعت صفر، موشک ها را شلیک کرده است. بر اساس اطلاعات رسیده قرارگاههای هدف در این حمله موشکی به طور کامل ویران شده اند.»

حسین مرتضی درباره واکنش ها به این حمله موشکی گفت:« تا الان واکنش خاصی وجود نداشت اما واکنش منابع رسمی و حتی واکنش مردمی در سوریه در قبال هر نوع عملیاتی که منجر به محدودیت بیشتر داعش شود استقبال از آن عملیات است. به ویژه اینکه این عملیات هم زمان با تحولات دیگری در سوریه انجام شده است که به هم رسیدن نیروهای سوری و عراقی در مرز مشترک دو کشور یکی از همین تحولات به شمار می آید. نکته بسیاری مهم دیگری که باید بدان اشاره کنم این است که ضد هوایی و حتی موشک های آمریکایی یک فروند هواپیمای ارتش سوریه را هدف قرار داده اند. تفاوت اقدام آمریکا با اقدام سپاه در این است که سپاه پاسداران مراکز تجمع داعش را هدف قرار داده و در واقع با تروریسم مبارزه کرده است اما آمریکا هواپیمایی را هدف قرار داده است که در نزدیکی رقه در حال انجام ماموریت علیه داعش بود. این اقدام آمریکا دلیل دیگری از روابط میان این کشور و داعش است. آمریکا تلاش می کند هر نوع عملیات برای ریشه کن کردن تروریسم در سوریه را ناکام بگذارد به همین منظور یکی از اهداف این کشور در چند روز اخیر چالش در مسیر آن دسته از نیروهای سوری بود که در حال پیشروی به سمت مرز مشترک با عراق بودند و حال نیز هواپیمای نظامی سوریه را هنگام ماموریت این هواپیما برای هدف قرار دادن مواضع داعش هدف قرار داده است. در هر حال شرایط در سوریه به شیوه ای در حال پیشرفت است که به نظر می رسد با همه کارشکنی ها، پیشروی نیروهای سوری و هم پیمانانشان به سمت بوکمال در دیرالزور ادامه خواهد داشت و در چند روز آینده شاهد تمرکز عملیات ضد تروریستی در این منطقه خواهیم بود و به نوعی عملیات سپاه با موشک های رهیاب، جهت هراساندن تروریست های داعش بوده است.»

نیویورک پست:ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک پست نوشت: ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد.

هاآرتص:ایران با موشک هایی با برد هشتصد کیلومتر خاک سوریه را هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ایران با موشک هایی با برد هشتصد کیلومتر خاک سوریه را هدف قرار داد.

موشک های ایران پس از عبور از خاک عراق خاک سوریه را هدف قرار دادند.

معاریو:سپاه پاسداران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی نشریه معاریو رژیم صهیونیستی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مواضع داعش در منطقه دیر الزور در شرق سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

جروزالم پست:ایران با موشک شرق سوریه را هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست نوشت: ایران با موشک مواضع گروههای شبه نظامی در شرق سوریه را هدف قرار داد.

ایران چندین فروند موشک میان برد را از خاک خود به مواضع گروههای شبه نظامی که معتقد است که مسئوول حمله اخیر در تهران هستند به منطقه دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرد.

خبرگزاری اتریش:ایران مواضع داعش در سوریه را بمباران کرد

خبرگزاری اتریش (آپا) به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش پرداخت و نوشت که سپاه پاسداران ایران یکشنبه شب با موشک های خود به مواضع تروریست های داعش در سوریه حمله کرد. همچنین دیگر رسانه های اتریش از جمله روزنامه استاندارد نیز به درج خبر حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش در سوریه پرداختند.

 
 
خبرگزاری صداوسیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار