کد خبر: ۴۴۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 19 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل اداره استاندارد استان یزد از صدور 13 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در یک ماه اخیر خبر داد.

 «محمد حسین ماجدی اردکانی» در این باره تصریح کرد: پس از بررسی درخواست‌ها و طی مراحل قانونی و براساس بررسی‌های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون واحدهای تولیدی استان در کمیته علائم کنترل کالا و خدمات این اداره کل طی اردیبهشت‌ماه سالجاری، مجموعاً 13 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شد.

وی ادامه داد: پنج پروانه اجباری برای انواع فرآورده آجر رسی و فشاری، یک پروانه اجباری برای فرآورده بتن، دو پروانه اجباری در زمینه سنگدانه‌های مورد مصرف در بتن از جمله مجوزهای صادر شده در حوزه صنعت ساختمان بود که بر همین اساس واحدهای مذکور با توجه به اخذ پروانه، مجاز به تولید و عرضه محصول در سطح انبوه و گسترده شدند .

ماجدی اردکانی افزود: در حوزه صنایع شیمیایی نیز یک پروانه اجباری برای محصول جوهر نمک و یک پروانه تشویقی برای فرآورده لوله‌های پلی پروپیلن برای کاربردهای فاضلاب و زه‌کشی ثقلی صادر شد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: البته پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول ‌لوله‌ پلی‌اتیلن مورد مصرف درکاربردهای آبرسانی، فاضلاب و زهکشی تحت فشار در واحد مربوطه با توجه به اصلاح نواقص و قبولی در نتایج آزمون، رفع تعلیق بوده است.

این مقام مسئول که در حضور مسئولان و کارشناسان حوزه معاونت ارزیابی انطباق، عملکرد و چگونگی نظارت بر اجرای استاندارد های اجباری و تشویقی را تشریح می‌کرد، گفت: در حوزه صنایع غذایی استان نیز در ماه گذشته یک پروانه اجباری برای محصول قند کله به روش پخت و یک پروانه برای قند پرسی و همچنین یک پروانه تشویقی برای فرآورده کنجد عمل‌آوری شده صادر گردید .

  مدیر کل اداره استاندارد استان در پایان نیز گفت: طبق بند چهار ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی کالاها و خدمات، از جمله وظایف سازمان مبتنی بر تحقیقات، تدوین و اجرای استانداردهاست که هم راستا با سازمان، این وظیفه در استان‌ها نیز در حال انجام است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار