کد خبر: ۴۵۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 02 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ پهلو گرفتن بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی سوریه، شناسایی جنازه منتسب به رهبر داعش شناسایی، خیز اسرائیل برای اشغال «حوض الیرموک» در جنوب سوریه، تغییر ساختار شاخه نظامی «حماس»، دیدار اردوغان با وزیر دفاع قطر و خوشحالی و افسردگی برخی کشورها از نابودی داعش در عراق، از جمله مهم ترین تحولات و خبرهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، ششمین حمله اسرائیل به ارتش سوریه ظرف مدت ده روز نیز به وقوع پیوست.
 
توپخانه های رژیم صهیونیستی برای ششمین بار در ده روز اخیر مواضع ارتش سوریه در قنیطره را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه المیادین بامداد یکشنبه از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه در استان مرزی «قنیطره» خبر می‌دهند.

ساعات پایانی روز گذشته (شنبه) بود که خبری مبنی بر برخورد یک خمپاره سرگردان به بلندی‌های جولان اشغالی، بدون هیچ خسارت یا تلفاتی از سوی رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد؛ این ششمین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در ده روز اخیر است.
 
 
چند روزی است که در منطقه «قنیطره» میان نیروهای مقاومت و ارتش سوریه با تروریست‌های جبهه النصره درگیری‌های شدیدی رخ داده و گاه خمپاره‌ای سرگردان به سمت بلندی‌های جولان اشغالی می‌رود.


رسانه خبری «الاعلام الحربی» در واکنش به افزایش خمپاره‌هایی که به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌شود، گزارش داده بود، گروه تروریستی «جبهه النصره» عامدانه این گلوله‌ها را پرتاب می‌کند تا بهانه‌ای به رژیم صهیونیستی برای حمله به مواضع ارتش سوریه بدهد.


پهلو گرفتن بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیک سوریه

 

ناو هواپیمابر غول پیکر «جورج بوش» برای توقف چهار روزه در ساحل حیفا در فلسطین اشغالی لنگر انداخت.


به گزارش اسپوتنیک، این ناو هواپیمابر که در خدمت ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکاست، روز شنبه در ساحل حیفا در فلسطین اشغالی لنگر انداخته و قرار است، چهار روز در این منطقه بماند.


به نوشته اسپوتنیک به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، قرار است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از این ناو بازدید کنند.
 
 ناو هواپیمابر آمریکایی در سواحل حیفا پهلو گرفت

همچنین رسانه های اسرائیلی گزارش دادند، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز به همراه مقام های اسرائیلی از این ناو بازدید خواهد کرد.

ناو هواپیمابر جورج بوش که پیش از این در خلیج فارس مستقر بود، دارای 5 هزار و هفتصد خدمه و ده ها هواپیما و بالگرد بوده و با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد دلار ساخته شده است.
 
جنازه منتسب به رهبر داعش شناسایی شد + تصاویر
 
رسانه‌های عراقی با انتشار تصاویری از یک جنازه و مقایسه آن با تصویر ابوبکر البغدادی، مدعی کشته شدن رهبر گروهک تروریستی داعش شده‌اند. رسانه‌های عراقی ساعاتی پیش طی خبری، تصویر جنازه ای که به ابوبکر البغدادی خلیفه و رهبر خودخوانده گروهک تروریستی داعش منتسب شده است، منتشر کردند.


در این تصویر، جنازه مورد نظر با تصویر ابوبکر البغدادی که در مسجد نوری موصل از آن پرده برداشته شد، مقایسه شده که تا حدی با تصویر وی همخوانی دارد.


ذکر این مهم لازم است که هیچ منبع رسمی امنیتی، نظامی و رسانه‌ای، خبر کشته شدن بغدادی را رسمت تأیید نکرده اما در چند روز گذشته، رسانه‌های روسیه با انتشار اخباری مدعی کشته شدن وی شده‌اند.

photo_٢٠١٧-٠٧-٠١_١٢-٣٩-١٩

pic_giant_071414_SM_Abu-Bakr-al-Baghdadi

 
خیز اسرائیل برای اشغال «حوض الیرموک» در جنوب سوریه

 
برخی از مسئولان و کارشناسان گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه می‌گویند: احتمالا اسرائیل در جنوب سوریه به بهانه مبارزه با عناصر داعش، وارد منطقه حوض الیرموک خواهد شد و آن را اشغال خواهد کرد.

 
گروه تروریستی «جیش خالد بن الولید» که وابسته به داعش است، از روابط خوبی با رژیم صهیونیستی برخوردار است. این گروه در مثلث مرزی منطقه «حوض الیرموک» سوریه بین اردن، سوریه و فلسطین حضور دارد.

این گروه 60 درصد از اراضی همجوار جولان اشغالی را در اشغال خود دارد و 17 شهرک را در استان درعا اشغال کرده است. جیش خالد در سال 2012 به عنوان یکی از گروه های وابسته به ارتش آزاد به نام لواء شهداء الیرموک در جبهه جنوب درعا فعال شد. سپس تغییر نام داد و به سمت داعش متمایل شد.

هم اکنون این گروه با تروریست های ارتش آزاد در درعا درگیر است و روزنامه اردنی «الغد» می گوید، این گروه تحت امر اسرائیل است و تل آویو از طریق آن می خواهد منطقه تحت اشغال جیش خالد را به اشغال خود درآورد، زیرا این منطقه از نظر آبی بسیار غنی است.

«ابو یعقوب»، مشاور سیاسی ارتش آزاد با اشاره به تغییر ناگهانی ایدئولوژی جیش خالد، تأکید کرد که در این مسأله رد پای موساد اسرائیل دیده می شود و احتمال دارد اسرائیل به بهانه مبارزه با تروریسم، وارد منطقه حوض الیرموک شود؛ همان گونه که در شمال سوریه ترکیه در قالب عملیات سپر فرات چنین اشغالگری کرد.

«محمد سیف» از سرکرده های ارتش آزاد نیز اعلام کرد، احتمالا اسرائیل وارد منطقه حوض الیرموک شده و آن را اشغال یا اینکه در این منطقه، منطقه ای حائل ایجاد کند.

«فایز الدویری»، تحلیلگر نظامی نیز تأکید کرد، احتمالا اسرائیل در عمق 10 کیلومتر در حوض الیرموک منطقه عاری از سلاح ایجاد خواهد کرد و بر این باور است که میان تل آویو و جیش خالد آتش بس برقرار است و این رژیم هیچ مشکلی با این گروه ندارد.
 
شاخه نظامی «حماس» در حال تغییر ساختار است
 
پایگاه خبری «بریت‌بارت» در مطلبی اختصاصی مدعی شد، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در حال سازمان‌دهی دوباره و تقویت زیرساخت‌های خود است.

بریت‌بارت به نقل از مصاحبه‌ای با یک مقام حماس ادعا کرد، گردان‌های «عزالدین قسام» فرایند استقرار مجدد و بازسازی خود برای تبدیل شدن به چیزی شبیه یک ارتش نظامی را شروع کرده است.

بنابراین، همه یگان‌های حماس در 5 نقطه مختلف نوار غزه ـ شمال منطقه، شهر غزه، مرکز، خان یونس و رفح ـ منحل شده و قرار است در دو هنگ نظامی بزرگتر، ادغام شوند.

بریت‌بارت در ادامه ادعاهایش نوشت: «یکی از این هنگ‌ها، مسئولیت شمال منطقه را شامل خود شهر و محله قدیمی مرکزی بر عهده خواهد گرفت. هنگ دوم نیز مسئولیت جنوب و دیگر مناطق نوار غزه را خواهد داشت.»

مقام حماس ـ که نامش ذکر نشده ـ به بریت بارت گفت: فرماندهی هنگ دوم با «محمد سنوار» برادر «یحی سنوار» رئیس جدید دفتر سیاسی حماس است. وی پیشتر در جریان «توافق شیلعات» در تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی، از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده و چهره برجسته‌ای در امور نظامی است.

بر این اساس، تغییرات ساختاری در شاخه نظامی حماس از زمان آخرین جنگ با رژیم صهیونیستی (2014) در جریان بوده و این جنش تاکتیک‌های نظامی جدیدی را اتخاذ کرده است.

بنا به گفته‌های این مقام، حماس اما هیچ تمایلی به آغاز درگیری مجدد با رژیم صهیونیستی نداشته و اولویتش در آینده نزدیک، تسریع بازسازی نوار غزه است.
 
دیدار اردوغان با وزیر دفاع قطر

به گزارش  آناتولی، همزمان با تنش بین قطر و کشورهای عربی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه در آنکارا با «خالد العطیه» وزیر دفاع قطر دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، مذاکرات دو طرف که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامیده و «فکری ایشیک»، وزیر دفاع ترکیه نیز در آن حضور داشت، در مقر حزب عدالت و توسعه و بدون حضور رسانه ها انجام شد.
 
 شناسایی جنازه منتسب به رهبر داعش + تصاویر/ پهلو گرفتن بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیک سوریه/ ششمین حمله اسرائیل به ارتش سوریه در ده روز
در همین راستا، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی پس از دیدار اردوغان و العطیه از برخی قرائن در خصوص امکان دستیابی به نتیجه پیرامون بحران قطر خبر داد.

 
وزیر دفاع قطر ـ که روز پنجشنبه وارد ترکیه شده بود ـ پیش از این با همتای ترکیه ای خود نیز دیدار کرد.

گفتنی است، عربستان سعودی، خواستار تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر شده است، حال آنکه ترکیه درخواست ریاض را رد و اعلام کرده، این توافق بین قطر و ترکیه است و هیچ ارتباطی به ریاض ندارد و عربستان باید درخواست خود از قطر را پس بگیرد.
 
خوشحالی و افسردگی برخی کشورها از نابودی داعش در عراق
 
شبکه های اجتماعی و رسانه های عراق در سه روز گذشته، ملت های ایران، عمان و کویت را سه ملت منطقه دانسته اند که بیشترین خوشحالی را از نابودی داعش داشته اند، و در مقابل عربستان را مهمترین کشوری دیده اند که از سقوط داعش دچار افسردگی شده است و به همین دلیل، این کشور را به باد شدیدترین انتقادها گرفته اند.

به گزارش ایرنا، تصویر برخی از شهروندان ایرانی که همزمان با اعلام تصرف مقدس ترین مکان داعشی ها در موصل موسوم به مسجد النوری از سوی نیروهای مسلح عراق، شیرینی در خیابان های شهر مقدس مشهد پخش کردند، در شبکه های اجتماعی به سرعت مورد توجه قرار گرفت و از جمله تصاویری بود که عراقی ها به آنها واکنش های جالب توجه و قدرشناسانه ای نشان دادند.
 
این تصویر به سرعت در هشتگ پربیننده «وسقطت الدوله الخرافه« (بالاخره دولت خرافه داعش سقوط کرد) که کاربران عراقی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، قرار گرفت و با کامنت های خواندنی مواجه شد.
 
یکی از کاربران عراقی به طنز در زیر این تصویر علیه سعودی ها که ادعای حمایت ایران از داعش را دارند، نوشته است: حالا مشخص شد که ایران از داعش حمایت می کند!
 
این برخورد قدرشناسانه فقط مختص مردم عراق نیست، بلکه مردم عمان نیز نسبت به این خوشحالی زیاد مردم ایران در نابودی داعش واکنش دادند و 'حیدر اللواتی' نویسنده عمانی با انعکاس همین تصویر در صفحه شخصی خود، آن را به مثابه دلیل روشنی بر تنفر جمهوری اسلامی و مردم ایران از داعش دانست.
 
او با این پرسش که «چرا مردم در ایران به خاطر نابودی داعش خوشحالی هست، اما در کشورهای عربی (حوزه خلیج فارس) ماتم و افسردگی، نوشته است: تصویر توزیع شیرینی در خیابان های ایران، به خوبی نشان می دهد که چه کسانی در منطقه از نابودی داعش خوشحال هستند و چه کسانی دچار افسردگی و ماتم شده اند.
 
در همین هشتگ، جمعی از شهروندان عمانی و کویتی از پیروزی بر داعش در موصل بوسیله ضبط ویدئوها یا نشر تصاویری با مردم عراق اعلام همبستگی کرده اند؛ امری که باعث شده است کاربران عراقی از سه ملت ایران، عمان و کویت به خاطر این مواضع شرافتمندانه، تقدیر و تشکر کنند.
 
در همین هشتگ، کاربران عراقی صحنه هایی طنز آمیز از گریه برخی شیوخ وهابیت عربستان سعودی امثال «العریفی» که از عوامل اصلی صدور و تءیید کنندگان فتوای جهاد نکاح در عراق و سوریه بود، منتشر کرده اند.
 
همچنین تصویر گریه ای از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، یکی دیگر از تصاویری بود که با کامنت هایی خواندنی مواجه شده و 'ام مصطفی' از جمله کاربران عراقی در ذیل آن نوشته است: تصویر ملک سلمان بعد از شنیدن خبر نابودی داعش در عراق!
 
«وجیه عباس»، طنز نویس و روزنامه نگار معروف عراقی در این خصوص نیز بیشترین برخوردهای طنزآمیز با بازتاب خبر نابودی داعش در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه سه کشور عربستان، امارات و قطر را در تصویری نشان داده است.
 
در یکی از این تصاویر دو شهروند خلیجی، نیمه عریان را به تصویر کشیده که بر روی لباس های زیر آنها، نام دو شبکه خبری الجزیره (قطر) و العربیه (عربستان سعودی) نقش بسته و زیر آن نوشته است: 'رسانه های عاری از حقیقت.'
 
تصویر یکی از شیوخ وهابیت که در بین جمعی از مردم به نشانه خشم و افسردگی از سقوط داعش در عراق دست ها را بالا برده و به سر و روی خود می کوبد، از دیگر کارهای طنزآمیز وجیه عباس است که به آن عبارت «وا موصلاه» را چسبانده و نوشته است: 'حال و روز شیوخ وهابیت بعد از شنیدن خبر نابودی داعش!'
 
کاربران عراقی در روزهای گذشته به طور محسوسی در شبکه های اجتماعی فعال شده و هشتگ های مختلفی را ایجاد کرده اند که از طریق آن، پیروزهای عراق بر داعش را به تصویر می کشند و در عین حال، رفتار ملت های منطقه در قبال این پیروزی ها را رصد می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار