کد خبر: ۴۵۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 11 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد گفت: اعتبارات بخش مسکن مددجویی کمیته امداد استان یزد در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته بیش از سه و نیم برابر افزایش یافت.
 سیدرضا لاله‌زاری با بیان اینکه تامین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است اظهار داشت: بیش از یک هزار و 300 مورد احداث، تعمیرات کلی و جزئی و تکمیل واحدهای نیمه تمام توسط کمیته امداد استان یزد از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت‌های مردمی در امسال انجام می‌شود.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه امسال بیش از 142 میلیارد ریال به بخش مسکن مددجویی اختصاص یافته، افزود: مسکن و سرپناه مناسب از جمله مهم‌ترین مسائل زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود که تلاش داریم با احداث، خرید، به‌سازی و مقاوم‌سازی منازل خانواده‌های ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته، اقدامات شایسته‌ای را به منظور توسعه و پیشرفت این مناطق به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: این نهاد احداث 269 منزل مددجویی را برای امسال در برنامه دارد که 224 واحد در مناطق شهری و 45 در مناطق روستایی است، زیربنای هر منزل مسکونی بین 50 تا 60 متر مربع و سرانه در نظر گرفته شده برای هر واحد مسکونی در مناطق شهری 250 میلیون ریال و روستایی 150 میلیون ریال است.

لاله‌زاری با بیان اینکه مددجویان ساکن در شهرستان یزد بیشترین مشکل در زمینه مسکن را دارند، افزود: 941 مورد تعمیرات کلی و جزئی و احداث فضای جانبی، 40 مورد احداث سرویس بهداشتی و 50 مورد تکمیل واحدهای نیمه‌ساز از دیگر برنامه‌های عمرانی کمیته امداد یزد برای امسال است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته نسبت به یک هزار و 105مورد تعمیر و ساخت فضاهای جانبی، 195 مورد احداث، خرید و تکمیل 65 مورد روستایی و 130 مورد شهری واحدهای نیمه تمام اقدام کرده است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد با اشاره به لزوم مشارکت خیران در احداث مسکن مددجویان تحت حمایت، اظهار داشت: خیران می‌توانند با مشارکت در طرح "رضوان" که از جمله طرح‎های مشارکتی این نهاد است، با پرداخت کمک‎های انسان‎دوستانه و خیرخواهانه خودنسبت به احداث سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سال 95 حدود هشت میلیارد ریال از سوی نیکوکاران استان در قالب طرح رضوان( نقد و کالا) به کمیته امداد اهدا شد، گفت: سال گذشته بیش از 40 میلیارد ریال در زمینه احداث، خرید، تکمیل واحد‌های نیمه تمام و همچنین انجام تعمیرات و ساخت فضاهای جانبی هزینه شد و این رقم در مقایسه با سال 94 حدود هشت درصد رشد داشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار