استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: برای حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان یزد بایستی بسترهای لازم را فراهم شود.
کد خبر: ۴۹۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 14 September 2017

به گزارش تابناک یزد، به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد میرمحمدی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد بابیان اینکه رشد 5.2 درصدی دانش آموزان ابتدایی در سال جاری بسیار قابل‌توجه است، تصریح کرد: اگر این رشد به همین نحو ادامه یابد طبیعی است که ظرفیت دانشگاه‌ها به مشکل خواهد خورد که این مسئله مهم بایستی موردتوجه قرار گیرد.

وی تجزیه‌وتحلیل در خصوص افزایش و کاهش دانشجو را از کارهای مهم دانست و گفت: درگذشته پشت‌کنکوری‌های بسیاری بودند با فراهم شدن حضور آن‌ها در دانشگاه‌ها با افزایش چشمگیر دانشجو در دانشگاه‌ها مواجه شدیم و در ابتدای شروع کارمان با گرفتن آماری مشخص شد که در استان یزد 45 مرکز دانشگاهی بود که امروزه این آمار به 69 واحد دانشگاهی افزایش‌یافته است که این مسئله نشان از افزایش مراکز آموزش دانشگاهی در استان است.

استاندار یزد به راهکارهای سنجش تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های دانشگاه‌ها در هرسال اشاره و خاطرنشان کرد: رشد جمعیت، میزان فارغ‌التحصیلان دیپلم، میزان مراکز آموزشی و رشته‌های آموزشی موردنیاز را باید موردسنجش قرارداد تا توازن و تقارنی بین ورودی و خروجی دانشجویان برقرار باشد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه هم‌خوانی رشته‌های آموزشی باید با نیازهای شغلی موردتوجه قرار گیرد، گفت: الآن رشته‌های ایجاد می‌شود که اصلاً توجهی به بازار کار آن در جامعه نمی‌شود که خود این مسئله باعث بیکاری بسیاری از دانشجویان این رشته تحصیلی می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه متأسفانه امروزه تحصیلات در مدرک خلاصه‌شده و در کارآمدی و دانش خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: زمانی که فرد کارآمدی و دانش کافی در رشته تحصیلی مرتبط با خود نداشته باشد در هیچ کجا برای کار جذب نخواهد شد.

وی یادآور شد: باید نگاهمان ملی باشد و در کیفیت هرچه بیشتر دانشگاه‌هایمان تلاش و کوشش داشته باشیم، با این کارها می‌توان امید به جذب بیشتر دانشجو از دیگر استان‌ها داشت.

استاندار یزد در خصوص جذب دانشجوی خارجی به استان یزد، گفت: باید دید که در مراکز آموزشی چه جاذبه‌ای را می‌توانیم برای آن‌ها فراهم آوریم که باعث حضور آن‌ها در دانشگاه‌های استان شود.

میرمحمدی به مزیت‌های حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، آشنایی آن‌ها بافرهنگ اسلامی کشور و از همه مهم‌تر اینکه آن‌ها می‌توانند به‌عنوان سفیر کشور ما در انتقال فرهنگ اسلامی ایران به دیگر کشورها باشند.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار