کد خبر: ۵۰۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 10 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،شهرستان تفت در چند سال اخیر رشد چشمگیری در رابطه با ايجاد مرغداری و پرورش طیور به ويژه مرغ داشته و صنعت مرغداری و تولید گوشت طیور در این شهرستان زمینه‌ی اشتغال تعداد زیادی از افراد را فراهم آورده است ولي این مهم تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی میسر شده است .

 دکتر «علی میرزایی» ريیس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت در اين باره اظهار كرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد سه میلیون قطعه مرغ تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از نخستین مراحل پرورش تا کشتار در شهرستان تفت روانه بازار مصرف شده است.

وی بیان كرد: شهرستان تفت با دارا بودن بیش از  120 واحد مرغداری فعال با ظرفیت  هشت میلیون قطعه مرغ گوشتی در سال و 150 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار، دارای بیشترین تعداد مرغداری در سطح استان است و حضور فعال و نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی از مراحل آغازین تا رسیدن به خط کشتار، ضامن حفظ سرمایه طیور استان و تامین کیفیت محصولات تولیدی در این صنعت است .

ريیس شبکه دامپزشکی شهرستان تصریح کرد: رعایت دقیق نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی در مرغداری سبب افزایش تولید و کاهش تلفات می‌شود.

وي از جمله مهمترین این نکات را واکسیناسیون به موقع، معاینات دوره‌ای منظم، شستشو و ضدعفونی مداوم سالن‌های مرغداری و تجهیزات، جلوگیری از ورود افراد متفرقه به مرغداری‌ها، گزارش هر نوع بیماری یا تلفات به شبکه‌های دامپزشکی و معدوم‌سازی صحیح لاشه‌ها ذكر كرد.

میرزایی همکاری صاحبان طیور با پرسنل دامپزشکی و ارتباط مداوم با کارشناسان مرتبط با امر پرورش طیور را زمینه‌ساز رشد صنعت مرغداری و کاهش ریسک از دست رفتن سرمایه افراد در این رابطه خواند.

اين مسئول در پايان نيز متذكر شد: بدون شک رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای و عمل به توصیه‌های کارشناسان دامپزشکی می‌تواند علاوه بر بالا بردن کیفیت و کمیت محصولات فراروده‌های خام دامی، سلامت افراد جامعه و امنیت سرمایه‌گذاری در اين بخش را فراهم كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار