همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه منتظران مهدیه روستای مبارکه شهرستان بافق در مراسمی با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد، فرماندار، بخشدار و جمعی از مسوولان محلی بازگشایی شد.
کد خبر: ۵۲۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 15 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد با بیان اینکه کتابخانه روستایی مبارکه تنها کتابخانه بخش مرکزی است اظهار داشت: این مکان فرهنگی با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال مورد بازسازی قرار گرفت.
رقیه دوست فاطمی ها با بیان اینکه سه کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی در بافق وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه های شهرستان از وضعیت نسبتا مناسبی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اهمیت کتابخانه‌ها و کار کتابداران برای عموم، به‌ویژه افراد بدون توانایی خرید کتاب، گفت: کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگ، رسالت سنگینی بر عهده‌دارند و باید جوابگوی نیاز افراد جامعه باشند.
دوست فاطمی ها،گسترش فرهنگ مطالعه را جزو برنامه های مهم دولت دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی عهده‌دار مهم‌ترین وظیفه در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد ادامه داد: اهمیت کتاب در دین اسلام به ‌اندازه‌ای است که خداوند در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده است.
دوست فاطمی ها افزود: تجربه جهانی نشان می دهد که رشد و توسعه تمدن ها ریشه در رشد فکری و فرهنگی جوامع دارد و بدون توسعه فرهنگ کتابخوانی نمی توان شاهد رشد هیچ تمدنی و فرهنگی در جامعه بود.
شهرستان بافق دارای سه کتابخانه شهری و یک روستایی است و هم اکنون حدود 78 هزار جلد کتاب در داخل کتابخانه موجود است که مورد استفاده چهار هزار کتابخوان عضو کتابخانه ها قرار می گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار