دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به دارالعباده یزد در سال ۸۶ گفت: این روز بعنوان روز تجلی ولایتمداری مردم یزد، روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ یزد است.
کد خبر: ۵۳۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹ 16 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»سعید زارع، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در جلسه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در محل ناحیه بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اینکه دشمنان همواره از طریق فتنه‌انگیزی و درگیر کردن جامعه اسلامی با مسائل گوناگون به دنبال ضربه زدن به‌نظام اسلامی و براندازی این نظام هستند، به بازخوانی برخی حوادث فتنه ۸۸ پرداخت و بیان کرد: در آن هشت ماه ایام فتنه، شاهد این بودیم که تمام گروه‌ها و جریانات مخالف و معاند انقلاب اسلامی از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا ملی‌گراها و بهایی‌ها به کف خیابان آمدند و صریحاً علیه نظام و انقلاب شعار دادند و اعلام کردند که به دنبال براندازی نظام هستند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه فتنه سال ۸۸ توسط جریان استکباری طرح‌ریزی‌شده بود و محدود کردن آن به مسائل انتخاباتی جفا در حق نظام اسلامی است، ادامه داد: برخی نخبگان سیاسی داخلی در این ماجرا علی‌رغم توصیه‌ها و هشدارهای مقام معظم رهبری فریب دشمنان را خوردند و وارد ماجرایی شدند که دشمن طرح‌ریزی کرده بود.

زارع اضافه کرد: بی‌بصیرتی خواص همواره در طول تاریخ برای جامعه اسلامی مشکل‌ساز بوده و موضوع بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و اقدام به‌موقع همواره باید موردتوجه اقشار مختلف جامعه به‌خصوص نخبگان و مسئولین قرار بگیرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه فتنه گران ۸ ماه کشور را با حوادث و آشوب‌های مختلف روبرو کردند و برای مردم و کشور هزینه‌های بسیاری درست کردند، اذعان کرد:به دلیل لحظه شناسی و حضور به‌موقع مردم، یاری خداوند و به برکت عاشورای حسینی، حماسه بی‌نظیر ۹ دی‌ماه رقم خورد و طومار فتنه به دست مردم دین‌دار و بصیر ایران درهم‌پیچیده شد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: بعد از ماجرا فتنه ۸۸ تئوری انقلاب‌های مخملی نیز دیگر توسط استکبار کنار گذاشته شد.

زارع در ادامه با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی همواره با خطر فتنه‌انگیزی دشمنان روبرو است و مردم باید بدانند که فتنه تهدیدی است همواره وجود دارد؛ اذعان کرد: کلمه فتنه بیش از ۶۰ بار و کلمه بصیرت حدود ۱۴۵ مرتبه در قرآن کریم تکرار شده است و این مهم بیانگر ضرورت بیدار بودن و هوشیاری جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به شیوه‌های گوناگونی که امروز دشمن برای پیشبرد اهداف پلید خود از آن استفاده می‌کند، بیان کرد: ایجاد و ترویج شبهات در جامعه به‌خصوص در میان نسل جوان و قشر دانشجو ازجمله این شیوه‌هاست.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دلسوزان جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان بسیجی باید شبهات دانشجویان و سؤالات آن‌ها در موضوعات و عرصه‌های مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی را بشناسند، افزود:دانشجویان بسیجی با ید این شبهات را جمع‌آوری و دسته‌بندی کنند و از طریق نخبگان و صاحب‌نظران برای آن‌ها پاسخ پیدا کنند و در اختیار دانشجویان بگذارند.

زارع با تقدیر از برنامه‌های مختلفی که در طول سال به همت بسیج دانشجویی در راستای روشنگری و بصیرت افزایی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود بر لزوم توجه ویژه به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های بصیرتی در ایام یوم‌الله نهم دی‌ماه در دانشگاه‌ها تأکید کرد و اذعان کرد: در این راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز از هیچ کمکی به تشکل‌های دانشجویی انقلابی دریغ نخواهد کرد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید مجدد بر اهمیت پاسخ به شبهات، یادآور شد: عامل ایجاد فتنه ناآگاهی و بی‌بصیرتی مردم است و باید نسبت به آگاهی سازی و بصیرت افزایی عمومی توجه بیشتری شود.

دبیر ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بزرگداشت حماسه نهم دی ماه یک هشدار و یادآوری است که همه بدانند مردم درراه دفاع از دین و نظام خود کوتاه نمی‌آیند و مانند آنچه در دیگر صحنه‌های انقلاب با حضور خود دشمن را به عقب راندند، هنوز هم در پای انقلاب و آرمان‌های خود ایستاده‌اند به برنامه‌های مختلف این ایام در استان یزد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به این منظور کمیته‌های مختلفی در سطح استان تشکیل‌شده است.

زارع بابیان اینکه از ۹ دی‌ماه تا ۱۹ دی‌ماه سالروز قیام مردم قم به‌ عنوان دهه بصیرت نام‌گذاری شده است افزود: شروع برنامه‌های این ایام در یزد با اجتماع مردمی در مسجد روضه محمدیه و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی معاون بین اللملی و مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مردم یزد همواره درصحنه‌های موردنیاز انقلاب حضور پرشوری داشتند و به‌موقع ولایتمداری و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند، ادامه داد: اقدام و تظاهرات علیه بی‌حرمتی فتنه گران در عاشورای ۸۸ در یزد از ۸ دی‌ماه شروع شد و مردم یزد در این مهم نیز پیشگام بودند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به دارالعباده یزد در ۱۲ ماه سال ۸۶ اظهار کرد: این روز به‌عنوان روز تجلی ولایتمداری مردم یزد، روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ یزد است و برای این روز نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار