کد خبر: ۵۳۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 17 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ همانند سال گذشته در نظر داریم تا به معرفی 10 خودرو برتر از دید دیجیاتو بپردازیم.

بهترین خودروی سبز سال: تسلا Model 3

مورد انتظار ترین خودروی سال که صدها هزار نفر برای پیش خرید آن در سرتاسر جهان به صف شدند تا طعم واقعی یک خودروی الکتریکی به همراه یکی از پیشرفته ترین سیستم های رانندگی خودران را بچشند، خودرویی نیست جز تسلا مدل 3 که تنها در تعداد بسیار محدودی تولید شده است.

بدون شک هیچ خودروی الکتریکی بهتری به نسبت تسلا مدل 3 در سال میلادی گذشته عرضه نشده است و با توجه به قیمت بسیار پایین تر آن به نسبت دیگر محصولات تسلا آن را باید اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه از این شرکت بلند پرواز آمریکایی دانست.

 

گرچه با توجه به بررسی های جدیدی که از این خودرو منتشر شده نمی توان آن را عاری از هرگونه نقطه ضعفی دانست اما برد ترکیبی 104 mpg-e و شارژ سریع تسلا موسوم به سوپرشارژ آن را تبدیل به یک گزینه جدی می کند. البته تمامی این ها در شرایطی است که تسلا بتواند از عهده پیش فروش های خود برآمده و از خطر ورشکستگی احتمالی رهایی یابد.

بهترین سدان/شوتینگ بریک لوکس سال: پورشه پانامرا/اسپرت توریزمو

نسل دوم پورشه پانامرا با طراحی ظاهری به بلوغ رسیده در حالی توسط پورشه به بازار عرضه شد که  طراحی داخلی آن سطح جدیدی از لوکس گرایی را به مخاطب عرضه می کند و آنقدر کیفیت بالایی دارد که باید عنوان کرد صفحه نمایش های لمسی به کار رفته در این خودرو بهترین نمونه موجود در بازار است.

 

طراحی لیموزین مانند آن باعث شده تا پورشه نسخه دیگر با ظرفیت صندوق بار بیشتر موسوم به Sport Turismo را نیز عرضه کند. انتخاب های گسترده ای برای خریداران پانامرا وجود دارد، طوری که در مجموع 15 نسخه متفاوت قابل انتخاب هستند. به همین دلیل پانامرا بازه قیمتی بسیار گسترده ای از 86 هزار دلار تا 195 هزار دلار را پوشش می دهد.

 

پانامرا در نقش یک سدان اسپرت 4 نفره ظاهر می شود و به چالش ها نه نمی گوید. هم نقش یک سدان لوکس و راحت را بازی می کند هم آماده رقابت با بهترین خودروهای اسپرت بازار است. در هر صورت پانامرا با توجه به هندلینگ درجه یک، عملکردی در حد خودروهای اسپرت، فضای مناسب اتاق و سطح لوکس گرایی بالا، بهترین انتخاب در بخش سدان/شوتینگ بریک لوکس سال است.

بهترین خودروی اسپرت/راننده محور سال: هوندا سیویک Type R

هوندا سیویک Type R را باید بازگشت باشکوه محصولات اسپرت و دوست داشتنی هوندا دانست. با این که یک خودروی محور متحرک جلو است اما شبیه به هیچ یک از خودروهای دیفرانسیل جلویی که تا به حال رانده اید نخواهد بود.

 

این بهترین محصول اسپرت هوندا پس از NSX در دهه 90 است، حتی بهتر از NSX جدید. موتور 2 لیتری توربو آن با حداکثر قدرت 306 اسب بخار به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته دستی ساده به خواستنی ترین خودروی سال برای تمامی Petrolhead ها مبدل شده است.

 

شاسی معرکه در کنار بالانس بسیار عالی برای لحظه ای توجه شما را از سوی رانندگی دور نمی کند. با قیمت 34 هزار دلاری یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای اسپرت عرضه شده لقب می گیرد.

بهترین شاسی بلند سایز بزرگ سال: فولکس واگن اطلس

شاسی بلندهای سه ردیفه روز به روز محبوب تر می شوند و به دلیل فضای بزرگ انتخاب بسیار مناسبی برای خانواده های پر جمعیت به شمار می روند. گرچه اکثر گزینه های بازار دارای ردیف سوم هستند، اما چندان کارآمد به نظر نمی رسند و یا فضای صندوق بار کوچکی دارند.

 

فولکس واگن اما پس از سال ها کار بر روی یک شاسی بلند بزرگ تر از تیگوان با مدل اطلس آمده تا تبدیل به بهترین انتخاب برای کسانی باشد که به دنبال یک شاسی بلند فول سایز هستند. عملکرد آن در خارج از جاده چشمگیر است اما قوای محرکه آن قدیمی به نظر می رسد و باید منتظر مدل های جدید با قوای محرکه جدید بود.

 

در هر صورت فولکس واگن زمان زیادی برای طراحی این خودرو صرف کرده است و با توجه به طراحی داخلی شبیه به محصولات آئودی، فضای بسیار بزرگ و چشمگیر اتاق، کیفیت بسیار بالا و قیمت پایه ای 43 هزار دلاری بهترین انتخاب در این کلاس قلمداد می شود.

بهترین سدان اسپرت سال: کیا استینگر

باید قبول کرد که کیا راه بسیار طولانی و دشواری را در زمان بسیار کوتاهی طی کرده است. کیا استینگر به خوبی این مسئله را نشان می دهد. زبان طراحی بسیار گیرا در کنار عملکرد فنی در حد و اندازه های یک سدان آلمانی با قیمت کمتر به خوبی استینگر را توصیف می کند.

 

گرچه همچنان از نظر کیفیت و طراحی در داخل اتاق هنوز جای کار دارد اما کیفیت رنگ درجه یک آن که چیزی از بهترین محصولات آلمانی کم ندارد نگاه ها را به راحتی خیره خواهند کرد. ما در واقع با یک فست بک طرف هستیم که اولین بار توسط خودروسازان آلمانی مطرح شد. پس برای  رقابت با آلمان ها  کسی بهتر از پیتر شرایر - مدیر بخش طراحی شرکت کیا و هیوندای که خود آلمانی است - احتمالا در صنعت خودروسازی پیدا نخواهد شد.

 

استینگر با قیمت پایه 32 هزار دلاری برای موتور 4 سیلندر توربوشارژ شده و 39 هزار دلاری برای موتور V-6 توربوشارژ شده از رقبای آلمانی خود ارزان تر است. خدمات پس از فروش کیا نیز در زمره بهترین ها (در کشورهای جهان اول) قرار دارد. شاید در مقایسه رو در رو با آلمانی ها کیا استینگر پیروز از میدان خارج نشود، اما از نظر ارزش بهای پرداختی در زمره بهترین ها قرار می گیرد.

 

البته انتخاب اولمان در این بخش هوندا آکورد بود که به عنوان یک سدان کلاس D گزینه مناسب تری برای خانواده ها است، اما به هیچ وجه نتوانستیم خودمان را راضی کنیم تا نام کیا استینگر را از لیست خط بزنیم. به همین دلیل مجبور شدیم تا به جای بخش SUV های سایز کوچک، هوندا آکورد را به عنوان دیگر سدان حاضر در لیست 10 تایی مان قرار دهیم.

بهترین سدان کلاس D: هوندا آکورد

دومین نماینده از طرف هوندا که در لیست 10 تایی ما قرار دارد آکورد نسل جدید است که در حال حاضر عنوان کامل ترین سدان کلاس D لایق آن است. مدل پایه آکورد که موتور 1.5 لیتری توربو به همراه جعبه دنده CVT جایگزین موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی آن شده است، نرم و گیرا عمل می کند و جعبه دنده CVT آن نیز جز بهترین نمونه ها به حساب می آید.

 

مدل 2 لیتری توربو نیز به جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده و به همین دلیل آکورد را باید جز محصولات پیشتاز در کلاس خود دانست. شاسی خودرو به نسبت نسل قبلی آن سبک تر شده اما از نظر حس و حال سواری در حد و اندازه سدان هایی با دو برابر قیمت خود ظاهر می شود.

 

فضای سرنشینان عقب نیز بسیار جادار و راحت است و در زمره بهترین ها قرار دارد. ظاهر مینیمال، کیفیت بسیار خوب قطعات داخل اتاق، سطح تجهیزات بسیار بالا در کنار سیستم رانندگی خودکار کارآمد آن را برازنده حضور در لیست 10 تایی ما می کند

بهترین کوپه سال: کامارو ZL1 1LE

در دنیای امروزی که اکثر مخاطبان به دنبال اطلاعات دست اول از شرکت هایی همچون تسلا هستند، قطعا ماسل کارهای آمریکایی به راحتی نادیده گرفته می شوند. گرچه از عصر طلایی ماسل کار ها دهه ها گذشته است اما امروزه به لطف پیشرفت فن آوری ماسل ها بهتر از هر زمانی با آن طراحی ظاهری خاص و منحصر به فرد در کنار موتورهای ریز و درشت عرضه می شوند.

 

در این بخش می توانستیم گزینه های بسیار زیادی را انتخاب کنیم اما اگر در لیست مان یک ماسل کار قرار نمی دادیم قطعا سال را با حسرت این موضوع به پایان می رساندیم. کامارو ZL1 1LE بدون هیچ شکی قابل ترین محصول جاده ای جنرال موتورز در پیست های اتومبیل رانی است که تا به امروز عرضه شده است.

 

موتور 6.2 لیتری V-8 LT4 به همراه سوپرشارژر توانایی تولید 650 اسب بخار قدرت و 881 نیوتن متر گشتاور را دارد. همانند دیگر ماسل کار ها شاهد ارائه جعبه دنده 6 سرعته دستی در کنار جعبه دنده اتوماتیک که از نوع 10 سرعته است هستیم. این قدرت تنها توسط یک دیفرانسیل الکترونیکی قابل کنترل است و فنر های مگنتیک باعث می شود تا پیچ ها را به راحتی ببلعد.

 

ترمزهای بی نظیر در کنار شاسی کارا باعث می شود تا به راحتی بتوانید به مرزهای عملکردی این ماسل کار خشمگین نزدیک شوید. کامارو ZL1 1LE جز معدود ماسل کارهای تاریخ است که می تواند پیچ ها را در حالت تخت گاز پشت سر بگذارد و این ها همه به خاطر بسته آیرودینامیکی مخصوص شورلت و لاستیک های بسیار چسبنده ممکن شده است.

 

در واقع شما در حین رانندگی با این کامارو به نسبت سبک وزن (نسبت به تمامی پیشینیانش) حس واقعی کنترل یک خودرو بدون دخالت تمامی نرم افزارهای کامپیوتری را تجربه خواهید کرد.  با تمامی این اوصاف کاماور ZL1 شایسته ترین انتخاب در این بخش بود و با قیمت 71 هزار دلاری تنها 11 هزار دلار از تسلا مدل 3 گران تر است اما به گونه ای ضربان قلب شما را پس از استارت موتور بالا می برد که به کلی نام هایی چون تسلا و...را فراموش خواهید کرد.

بهترین خودروی اقتصادی سال: سوزوکی سوییفت

نسل پنجم سوییفت در حالی در سال 2017 عرضه شد که موفق به فروش بیش از یک میلیون دستگاهی در بازار خودروی اروپا شده و توانسته خود اروپایی ها همچون رنو کلیو را در خاک خودشان شکست دهد. سوییفت جدید با وزنی معادل 890 تا 980 کیلوگرم سبک وزن ترین خودروی حاضر در لیست ما است.

 

سوییفت با دو مدل 1.2 لیتری تنفس طبیعی و موتور تک لیتری توربوشارژ شده 3 سیلندر از یک سیستم هیبرید ساده اما کارآمد موسوم به SVHS بهره می برد که به کمک باتری لیتیوم یونی 0.37 kWh می تواند انرژی جنبشی بدست آمده پس از هر ترمز گیری را به نیروی 2KW تبدیل کند.

 

به همین دلایل عنوان شده و استفاده از بنزین با کیفیت این خودرو مصرف سوخت ترکیبی معادل 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر را دارد و تنها 98 گرم Co2 در هر کیلومتر تولید می کند (مقایسه شود با خودروهای وطنی). مدل اسپرت 1.4 لیتری بوسترجت با حداکثر قدرت 138 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور نیز در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد و تحت مدل 2018 یه عنوان یکی از ارزان ترین هاچبک های اسپرت عرضه خواهد شد.

 

دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک نیز قابل انتخاب هستند. این خودرو با 6 ایربگ توانسته 5 ستاره ایمنی از سوی موسسه EuroNcap را دریافت کند. سطح تجهیزات نیز با توجه به قیمت بسیار کمتر به نسبت رقبا مناسب ارزیابی می شود و نمی توان انتظار خاصی از متریال کار شده در داخل اتاق داشت.

سوییفت به دلیل قیمت بسیار رقابتی در بازار انگلستان در مدل های پایه 11 هزار پوند قیمت خورده است. فضای داخلی بسیار خوب در کنار فضای صندوق 265 لیتری، کیفیت سواری و دوام فنی بالا آن را به بهترین انتخاب برای این بخش مبدل می سازد.

بهترین سوپر خودرو و خودروی سال از نگاه دیجیاتو: مک لارن 720S

در اواخر دهه اول قرن 21 شاهد بازگشت مک لارن به تولید محصولات شهری با مدل MP4-12C بودیم. گرچه این مدل چندان مورد استقبال خودرو دوستان قرار نگرفت اما مک لارن با درس هایی که از ساخت این مدل گرفته بود محصولات بهتری را عرضه کرد که گل سر سبد آن ها ابر خودرویی همچون مک لارن P1 بود.

 

در هر صورت مک لارن توانست با معرفی مدل 720S که جدیدترین نسل سوپرخودروهای این شرکت است به اهدافی که پس از بازگشت به دنبال آن بوده دست پیدا کند. مک لارن در عین این که خودروی بسیار سریع و قدرتمندی است، راحتی بسیار زیادی را تقدیم شما می کند.

 

در واقع خریداران این سوپرخودرو می توانند به راحتی از آن به عنوان یک خودروی روزمره استفاده کنند و در این بین اگر کسی به دنبال شیطنت های خیابانی بود، آن ها را همانند یک لقمه چرب و نرم ببلعند. مک لارن 720S با موتور 4 لیتری V-8 تویین توربوشارژ توانایی تولید 710 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور موتور نیز به 770 نیوتن متر می رسد و توسط جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب انتقال داده می شود.

 

مک لارن در زمینه شتاب گیری در حد و اندازه برادر بزرگ تر خود یعنی مک لارن P1 ظاهر می شود و در رکورد گیری های غیر رسمی مسیر 407 متری درگ را زیر 10 ثانیه طی می کند. اما دلیل این که مک لارن توانسته به چنین موفقیتی دست پیدا کند دنبال کردن فرمول های خاصی است که سال ها پیش توسط بنیان گذار این شرکت یعنی بروس مک لارن که یک راننده حرفه ای در دهه 60 میلادی بود و کالین چپمن به عنوان بنیان گذار شرکت لوتوس که یکی از نوابغ مهندسی در ساخت خودروهای فرمول یک به شمار می رفت، طرح ریزی شده است.

 

در نهایت مک لارن 720S به دلیل وزن کم که با استفاده گسترده از فیبرکربن در ساخت شاسی آن ممکن شده است، عملکرد کم نظیر قوای محرکه، بالانس، سطح چسبندگی و استفاده از فن آوری های سطح بالا که تنها از یک شرکت حاضر در مسابقات فرمول یک بر می آید به عنوان کامل ترین سوپرخودرو حال حاضر جهان شناخته می شود و نه تنها شایسته عنوان بهترین سوپر خودرو سال است. بلکه عنوان بهترین خودروی سال از نگاه دیجیاتو نیز شایسته آن است.

 

مک لارن 720S غیر ممکن های بسیاری را ممکن کرده است که تا همین چند سال پیش جزیی از محالات به شمار می رفت. این مدل نه تنها در نقش اصلی خود به عنوان یک سوپرخودرو عالی ظاهر می شود بلکه در زمینه راحتی و استفاده سهل و آسان به خودروهای لوکسی همچون بنتلی تنه می زند.

بهترین شاسی بلند سایز متوسط: پژو 3008

پژو 3008 توانست غرور از دست رفته شیر فرانسوی را به این نام قدیمی باز گرداند به گونه ای که پیش از نمایشگاه ژنو 2017 به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. کمتر کسی فکر می کرد که پژو بتواند حرف جدیدی در سگمنت SUV های سایز متوسط داشت باشد. اما با تعریف سطح جدیدی از لوکس گرایی یک کراس اور کامل را روانه میدان کرده که از پس رقبای قدرتمند ژاپنی و آلمانی بر می آید.

 

طراحی داخلی پژو 3008 تمام قواعد بازی را تغییر داده است و پژو با استفاده از فن آوری رانندگی خودران سطح  جدیدی از امکانات را به مخاطب خود عرضه می کند. گرچه در حال حاضر پژو 3008 به صورت محور متحرک جلو عرضه شده است اما همانند هوندا سیویک Type-R عملکرد بسیار خوبی دارد و موتور 162 اسب بخاری به همراه گشتاور 240 نیوتن متری نقطه ضعف خاصی را باقی نمی گذارند.

 

سیستم کنترل چسبندگی اختصاصی پژو نیز شما را آماده ماجراجویی در مسیرهای خارج جاده ای می کند و با این که کاملا با یک SUV محور متحرک جلو طرف هستیم اما عملکرد آن می تواند شما را شگفت زده کند. در نهایت پژو 3008 به واسطه وزن سبک تر انتخاب هوشمندانه تری به نسبت دیگر رقبای چهارچرخ متحرک قلمداد شود و سطح تجهیزات و کیفیت ساخت بسیار بالای اتاق، به راحتی قابل مقایسه با رقبای آلمانی است.

ظاهر گیرای آن نیز توجه های بسیاری را به سمت خود جلب خواهد کرد. در نهایت پژو 3008 لایق این عنوان است زیرا تنها نقش یک محصول عادی را برای این شرکت بازی نمی کند و به نوعی شروعی تازه را برای پژو رقم زده است.

 
 
 
 
//دیجیایتو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار