در پی درج سوالاتی از سوی کاربران اینترنت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شفاف سازی درخصوص مصوبه جدید اینترنت پرداخت.
کد خبر: ۵۳۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 16 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ در پی درج سوالاتی از سوی کاربران اینترنت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شفاف سازی درخصوص مصوبه جدید اینترنت پرداخت.
 
محمدجواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با اشاره به سوالاتی که برخی کاربران در بخش نظرات صفحه شخصی وی مطرح کردند، به پاسخگویی دراین باره پرداخت و گفت: مگابیت بر ثانیه واحد سرعت و مگابایت واحد حجم است. یک بایت معادل هشت بیت است. در نرم افزارهای دانلودر، در بعضی اوقات سرعت بر حسب بایت نوشته می‌شود. برخی دوستان تصور می‌کنند که شرکت ارائه دهنده سرویس نسبت یک به هشت را اعمال کرده که این تصور درست نیست. شرکتها موظفند سرعت خریداری شده را به صورت تضمین شده به مشترک تحویل دهند.

وی ادامه داد: دسته‌ای از مشترکان نیاز به سرعت بالا دارند در حالی که حجم مصرفی آنها بالا نیست. برای این دسته از مشترکان هر چند امکان استفاده از سرویسهای موبایل وجود دارد اما شرکتهای ارائه کننده خدمات ثابت برای حفظ این مشترکان، ارائه بسته‌های رقابتی برای این گروه را آغاز کرده اند. راهکارهایی چون بسته ازدیاد سرعت و غیره.

جهرمی تاکید کرد: در سابق، مشترک در ابتدای ماه، مبلغی برای تمدید سرویس به شرکت ارائه کننده سرویس پرداخت می‌کرد و سپس به تدریج در طول ماه با خرید حجم اضافه مبالغ دیگری را به سرویس دهنده پرداخت می‌کرد. برای این موضوع نیز شرکتها در فرآیند رقابتی به دنبال شیوه هایی برای پرداخت تدریجی به منظور ایجاد تسهیلات برای مشترکان خود هستند.

وزیر ارتباطات افزود: برخی نیز از اینکه سرعت خریداری شده با آنچه تحویل شده همخوانی ندارد، گلایه کرده‌اند. طبیعتا در صورت عدم رفع مشکل پس از تماس با شرکتها، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

وی گفت: مصوبه اعلام کرده که در شمارش سقف مصرف منصفانه، ترافیک داخلی باید نصف بین الملل محاسبه شود. برخی شرکتها به منظور اهداف تبلیغاتی و نشان دادن سقف بالاتر مصرف منصفانه، عدد مصرف منصفانه را بر مصرف داخلی تنظیم کرده و اعلام کردند اینترنت دو برابر ترافیک داخلی شمارش خواهد شد. این موضوع اینگونه القا کرده که اینترنت گران شده است.

جهرمی توضیح داد: به دلیل هزینه تمام شده کمتر برای ترافیک داخلی، در هزینه اخذ شده از مشترک نیز این ضریب لحاظ شده و همزمان تعرفه اینترنت نیز با کاهش قیمت همراه بوده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در خصوص محدود شدن ترافیک پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه نیز طبق وعده قبلی، پیگیری خواهم کرد. در مصوبه، کلمه حداقل قبل از۱۲۸ کیلو بیت اضافه و ابلاغ شد و این امکان به وجود آمده که شرکتها در این محدودیت نیز با یکدیگر رقابت کنند.

وی گفت: هر چند سازمان تنظیم مقررات چندین بار و با شیوه‌های مختلف به این سوالات پاسخ داده است، اما طرح مجدد آنها در این صفحه و نیز ادای احترام و ادب به مخاطب ایجاب می‌کرد که پاسخ مجدد داده شود.
 
 
/مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار