معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اعلام كرد: 40 درصد از فرصت‌های شغلی ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در 11 ماهه نخست سال 96 مربوط به مشاغل خدماتی بوده است .
کد خبر: ۵۷۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ 27 February 2018

«امیر زین‌العابدین قمی» با اشاره به رویکرد کار محوری در اقدامات حمایتی کمیته امداد، گفت: 40 درصد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در 11 ماهه نخست سال 96 مربوط به مشاغل خدماتی بوده است . 

وی با بیان این که تسهیلات اعطایی اشتغال از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، منابع بانکی و صندوق توسعه ملی به متقاضیان نیازمند اعطاشده است، افزود: در 11 ماهه نخست امسال 23 میلیارد و 313 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به هزار و 146 مددجوی مستعد تحت حمایت پرداخت‌ شده است . 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به ‌ضرورت ترویج فرهنگ کسب‌ و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیازمندان، گفت: 72 درصد از مشاغل ایجاد شده در سال جاری در طرح‌های خودکفایی، 23 درصد توان‌افزایی و پنج درصد کارانگیزی بوده است . 

وی با بیان این که 313 وام نیز در این مدت به‌عنوان وام مجدد برای تکمیل و توسعه طرح‌های اشتغال به مددجویان اعطاشده است، ادامه داد: 11 میلیارد و 546 میلیون تومان از تسهیلات اعطایی در بخش خدمات، پنج میلیارد و 801 میلیون تومان دام‌پروری، سه میلیارد و 132 میلیون تومان کشاورزی، دو میلیارد و 317 میلیون تومان فعالیت‌های صنعتی و معدنی و 517 میلیون تومان صنایع‌دستی هزینه شده است . 

زین‌العابدین قمی افزود: ایجاد زمینه مناسب برای حضور مددجویان تحت حمایت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، نظارت ادواری بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و ارائه راهکارهای کارشناسی به مجریان و کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان از جمله اقدامات کمیته امداد برای پایدارسازی مشاغل ایجاد شده است . 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار