دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی هفته مد در استان یزد با بیان این‌که پرورش نیروی کارآمد بازاری و آشنا با فرهنگ ایرانی در زمینه مد، محور اصلی این جشنواره است، گفت : اشاعه مقوله ژورنالیستی «مد» توسط رسانه‌ها الزامی است.
کد خبر: ۵۷۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 03 March 2018

«پوریا درخشانی» در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته مد یزد که توسط خانه ملی مد ایران در استان برگزار می‌شود،‌ با اشاره به برگزاری وجود بخش‌های مختلف در این جشنواره، اظهار کرد: آموزش برای پرورش نیروی کارآمد بازاری و آشنا با فرهنگ ایرانی در زمینه مد از محورهای برگزاری این جشنواره است .

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی با برندها و محصولات ایرانی در راستای پویا بودن فرهنگ مد متناسب با ارزش‌های ایرانی اسلامی، از دیگر محورهای کلیدی اولین جشنواره هفته مد یزد در این استان است .

دبیر اجرایی جشنواره هفته مد یزد در ادامه با بیان این‌که سمینارها و نشست‌هایی در قالب تالار گپ در زمینه صنعت مد در این جشنوار برگزار می شود،‌ گفت : برگزاری تورهای گردشگری پایداری به منظور آشنایی بیشتر با کارکرد موضوع مد در جامعه از دیگر برنامه‌های تعیین شده برای این دوره جشنواره ملی مد در استان یزد است.

این‌ مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصلی بودن این جشنواره،‌ تصریح کرد: جشنواره ملی مد در دو نیمه سال و به طور کلی در دو فصل با محوریت مد در فصول، متناسب با ارزش‌های اسلامی و همچنین موضوع مد در جهان در استان یزد و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود .

اشاعه مقوله ژورنالیستی «مد» توسط رسانه‌ها الزامی است

درخشانی در ادامه با بیان این‌که «مد» مقوله ژورنالیستی است،‌ اظهار کرد: مد همان فرهنگ‌سازی است که به دلیل ممانعت از ورود فرهنگ غربی به این حوزه، اشاعه آن توسط رسانه‌ها الزامی است.

وی با اشاره به این‌که گستره مد تنها به پوشش ختم نمی‌شود، گفت: جامعه شناسی، پدافند غیرعامل، هنر معماری و تجسمی، نساجی و دیگر موضوعات پیرامون توسعه جامعه از دیگر گستردهای تعیین شده و موثر در بحث مد با تعریف مشخص و واحد است.

مدیر مسئول خانه ملی مد ایران در مورد علت انتخاب استان یزد برای برگزاری جشنواره هفته مد،‌ خاطرنشان کرد: جنوب شرق به دلیل صنعت سوزن دوزی، شمال غرب به دلیل صنعت چرم و یزد به دلیل حفظ صنعت نساجی از جمله اصلی‌ترین مکان‌های انتخابی خانه ملی مد ایران برای برگزاری جشنواره فصلی مد در کشور هستند.

وی وجود معضل واردات پارچه در کشور را یکی از مهمترین معضلات صنعت تولید پارچه در ایران دانست و بیان کرد: برقراری تعامل بیشتر تولیدکنندگان، بازاریان و طراحان مد در استان‌های یزد، فارس، تهران و اصفهان از جمله اهداف برگزاری جشنواره هفته مد یزد در استان است.

لزوم آموزش در ارتقای فرهنگ مد

«سیدمحمدجواد عرفان‌فر» مسئول برگزاری اولین جشنواره ملی هفته مد یزد با اشاره به برگزاری این جشنواره در بافت قدیم یزد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد در بافت تاریخی بهترین روش برای توجه عموم و افزایش استقبال مخاطبان است .

وی عدم اطلاعات عمومی کافی را یکی از مشکلات جامعه امروزی در حوزه انتخاب مد سالم و متناسب با ارزش‌های ایرانی اسلامی دانست و بیان کرد: در راستای ارتقای مقوله مد، عنایت به موضوع کلی آموزش اولویت دارد .

این مقام مسئول افزود: لازمه نشاط عمومی، آموزش مهارت‌های زندگی است که آموزش‌های این مقوله به یاری رسانه و ارتقای فرهنگ عمومی نیازمند است .

وی با بیان این‌که جهان تغییر است نه تقدیر، گفت: تغییر باید متناسب با اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد چرا که فرهنگ سازی این تغییرات در مقوله مد نمود یافته و هدف اصلی برگزاری این جشنواره است .

گفتنی است؛ اولین جشنواره ملی هفته مد یزد از 14 تا 20 اسفندماه امسال در عمارت خانه پدری یزد برگزار و نمایشگاه جانبی مدهای ایرانی اسلامی،‌ همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10شب برای بازدید عموم دایر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار