شهردار یزد با حمایت از ایده های خلاقانه در مدیریت شهری، شاخصه های ویژه تاریخی یزد را عنوان و از عزم شهرداری و شورا بر توسعه حفاظت محور شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 18 March 2018

«مهدی جمالی‌نژاد» در آیین اختتامیه اولین سمپوزیوم سازه‌های خشتی که بیست و ششم اسفند ماه در فرهنگسرای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: شهر یزد از گذشته های بسیار دور جهانی بوده به طوریکه هنر خالقان این معماری را در دل زمین در قناتها و در اوج آسمان در بادگیرها می‌توان دید .

وی افزود: همیشه عنوان کرده‌ام که شهرها مانند موجودات زنده می‌مانند، متولد می‌شوند، ادامه حیات می دهند و می‌میرند.

شهردار یزد تصریح کرد: یزد بعد از گذر سالیان سال در دل کویر خودش را محکم و استوار نگه داشته و این خیلی ارزشمند است و اوج پایداری را می توان در این شهر دید .

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد همه این ها نشان از متفاوت بودن یزد از دیگر شهرها دارد و امیدوارم نخستین سمپوزیوم سازه‌های خشتی که برگزار شده تداوم داشته و به صورت سالیانه برگزار شود و تمام عزیزان هم میهن از این سمپوزیوم بازدید نمایند.

وی ادامه داد: برخی شهرداریها متأسفانه گذشته های دور و میراث بسیار غنی و اصیل شهرشان را فراموش کرده اند و دیگر اثری از آنها نیست ولی شهر یزد این گونه نخواهد بود .

این مقام مسئول اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه مدیریت شهری یزد و اعضای شورای اسلامی شهر همه، هم قسم و هم عهد شده ایم که رویکرد توسعه شهر حفاظت محور باشد تا از گذشته های بسیار دورمان حراست نماییم .

جمالی نژاد از هنرمندان دعوت کرد در هر حوزه ای که می توان رویکرد  نو  و  جدیدی را به شهر معرفی نمود ورود جدی پیدا کنند تا این دید به همه حوزه ها تسرّی پیدا کند .

شهردار یزد در پایان تأکید کرد: یقین بدانید مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر از کسانی که اقدامات ابتکاری در شهر انجام دهند، حمایت و پشتیبانی کامل به عمل می آورند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار