براساس امارهای سازمان بهزیستی 440 نفر در یزد دارای طیفی از اختلالات اوتیسم هستند.
کد خبر: ۵۸۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 04 April 2018

فوق تخصص روانپزشکي کودکان و نوجوانان دراستان یزد  گفت : اوتيسم يک اختلال در سيستم عصبي مغز است که باعث عملکرد ضعيف مغز مي شود و مهم ترين دليل آن ژنتيک است.

صادقيه افزود : حرکات تکراري، تحرکات زياد، عدم ارتباط چشمي، عدم علاقه براي بازي با هم سن و سال هاي خود، بال بال زدن کودک و به دور خود گشتن از علائم بيماري اوتيسم است.

وي خاطر نشان کرد : اوتيسم درمان ندارد و تنها راه درمان آن توان بخشي، يعني کاردرماني و گفتار درماني است و اگر در سنين طلائي يعني سه تا هفت سال تشخيص داده شود ، کودک مي تواند در آينده زندگي عادي و مستقلي داشته باشد.

هم چنين معاون توانبخشي سازمان بهزيستي يزد ادامه داد : بيماري اوتيسم در پسرها شايع تر از دختران است و براساس آمارهاي سازمان بهزيستي، در حال حاضر 440 نفر در استان يزد داراي طيفي از اختلالات اوتيسم هستند.

غنيمت گفت : در حال حاضر در استان يزد، دو مرکز براي بيماران اوتيسم در حال فعاليت است که با توجه به هزينه هاي بالاي درمان، براي تمام بيماران اوتيسم يک مرکز يارانه  برقرار شده است و براي مرکز دوم به زودي يارانه برقرار خواهد شد تا خانواده ها براي هزينه هاي درمان مرکز مشکلي نداشته باشند.

گفتني است ، به منظور آگاه سازي و آشنايي بيشتر افراد جامعه با بيماري اوتيسم ، چهاردهم فروردين به عنوان روز جهاني اوتیسم نام گذاري شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار