متخصص پوست:
متخصص پوست با اشاره به اقلیم خشک و کویری و رطوبت کم هوا در استان یزد، گفت: یزدی‌ها به‌طور دائمی نیاز به استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده دارند.
کد خبر: ۵۹۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 26 April 2018

حسین حاجی حسینی با اشاره به اقلیم خشک و کویری و رطوبت کم هوا در استان یزد، گفت: به دلیل اقلیم موجود در استان یزد بخشی از آب طبیعی پوست تبخیر می‌شود؛ لذا با خشک شدن پوست در اثر از دست دادن رطوبت ترک‌های ریزی بر روی پوست ایجادشده به‌گونه‌ای که شاید با چشم ما دیده نشود.

وی افزود: پوست با ترک شدن آسیب‌پذیر و شکننده‌تر می‌شود و به‌موجب آن موادی که به‌طور طبیعی نمی‌توانستند وارد پوست شوند از طریق این ترک‌ها وارد پوست شده و مشکل‌ساز می‌شوند.

متخصص پوست بابیان اینکه در شرایط عادی کارهای روزمره مشکلی به‌سلامت پوست و بدن وارد نمی‌کنند، تصریح کرد: لیکن با خشک بودن پوست و ایجاد ترک حتی کارهای روزمره معمولی نیز می‌توانند باعث ورود برخی ویروس‌ها به پوست و ایجاد اگزما می‌شود؛ به‌گونه‌ای که مواد شوینده باقدرت پاک‌کنندگی بالایی، چربی پوست را از بین برده و نسبت به سایر مواد بیشتر باعث ایجاد اگزما می‌شوند.

حاجی حسینی بابیان اینکه تقریباً همه مردم استان یزد به‌طور دائمی نیاز به استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده دارند و استفاده از آن در مواقعی که پوست خیس است ضروری‌تر به نظر می‌آید، اذعان کرد: بنابراین کسانی که دچار اگزما هستند از موادی که پوست بدنشان به آن حساسیت دارد پرهیزکرده و از تماس با این مواد خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل وجود شرایط آب و هوایی موجود در استان یزد خشکی پوست و اگزما بسیار شایع است، افزود: پس از خیس شدن پوست، منافذ موجد بر روی پوست بازشده و همچنان پس از رسیدن آب به پوست تا نیم ساعت منافذ بازمی‌ماند و رطوبت بدن از طریق این منافذ دفع می‌شود؛ لذا پوست بعد از استحمام خشک‌تر به نظر می‌آید که لازم است بعد از شستشو از لوسیون های مرطوب‌کننده پوست و کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده شود.

متخصص پوست بابیان اینکه آفتاب تند و سوزان استان یزد و هوای خشک موجب تأثیر دوچندان اگزما بر روی پوست می‌شود، اظهار داشت: بنابراین برای همه هم استانی‌ها لازم است از تماس مستقیم با نور آفتاب در ساعاتی که آفتاب شدیدتر است پرهیزکرده و در مواقع لزوم از خانه بیرون آیند و در صورت بیرون آمدن از نقاب و چتر استفاده کنند و پشت به آفتاب بایستند و در کنار آن نیز از ضد آفتاب استفاده کنند.

وی در پایان افزود: استفاده از ضد آفتاب‌ها در روز هر دو الی سه ساعت باید تکرار شود بنابراین توصیه می‌شود هر سه ساعت یک‌بار از ضد آفتاب استفاده شود تا از عوارض بعدی آفتاب که شاید بعضی از آن‌ها غیرقابل‌جبران است جلوگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار