فرماندار يزد با اشاره به اين ‎ كه شهرستان يزد به لحاظ جمعيتي نزديک به 60 درصد جمعيت استان را دارد و در برخي موارد اغلب 100 درصد مسائل در اين شهرستان اتفاق می‌افتد، گفت: از مسئولان استاني و به‌ویژه سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان انتظار داريم تا نگاه ویژه‌ای را نسبت به مسائل مركز استان داشته باشند .
کد خبر: ۵۹۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 01 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مصطفي سالاري» اظهار کرد: در مدت دو سال گذشته سعي کرده‌ایم تا با برنامه‌ریزی و ارائه راهبردهاي جديد بتوانيم در مسير اهداف تعیین‌شده در چشم‌انداز شهرستان گام برداريم .

وی بابیان اين‌كه چارت سازماني فرمانداري يزد نسبت به ساير فرمانداری‌ها استان تغييري نكرده است، افزود: بعد از چندين سال كار كارشناسي و با توجه به نياز فرمانداري پيشنهاد ارتقاء چارت سازماني از 39 پست به 55 پست ارائه شد كه متأسفانه در مركز با آن مخالفت شده و تنها يک پست به مجموعه ‌سازمانی فرمانداري يزد به‌عنوان مركز استان با جمعيت بالغ بر 650 هزار نفر اضافه شده است .

فرماندار یزد در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع اعتبارات شهرستان اشاره كرد و گفت: شهرستان يزد با همه مسائل فرهنگي، سياسي و اجتماعي تنها 22 درصد اعتبارات استاني را به خود اختصاص داده است كه قطعاً جوابگوي نيازها و مطالبات نخواهد بود .

وی در پايان با اعلام اينكه در دو سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و همكاري سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات شهرستان بهبود داشته است،‌خاطرنشان کرد: اميدواريم با بررسي دقیق‌تر شاخص‌ها در شهرستان يزد توسط كارشناسان مرتبط روند افزايش اعتبارات نيز ادامه داشته باشد .

«حسيني پور» رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان بابیان اين‌كه كميته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نبايد صرفاً محدود به توزيع اعتبارات ميان دستگاه‌های اجرايي شهرستان شود افزود: توجه به مباحث حقوق شهروندي، آمايش سرزمين، آموزش كاركنان از مهم‌ترین مباحثي است كه می‌تواند در جلسات كميته برنامه‌ریزی مطرح و در خصوص عملياتي شدن آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شود .

وی بابیان اين‌كه رياست محترم جمهوري اسلامي ايران در مباحث رعايت حقوق شهروندي تأكيد ویژه‌ای دارند و همه دستگاه‌های اجرايي و حتي بخش خصوصي نيز ملزم به رعايت آن هستند گفت: در اين حوزه قوانين و مقررات مشخصي داريم كه می‌توانیم با توجيه ادارات و نهادها و اطلاع‌رسانی و آگاهي بخشي به مردم قدم‌های خوبي در اين زمينه برداريم .

گفتنی است؛ رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان در اين ديدار در خصوص پيگيري به‌منظور افزايش چارت سازماني با توجه به پیگیری‌های گذشته و دلايل توجيهي و افزايش اعتبارات شهرستان در سال جاري قول مساعد داد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار