دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر اعلام کرده که به زودی از نسخه جدید خودروهای خودران شرکت خود رونمایی می کند.
کد خبر: ۶۰۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 11 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر اعلام کرده که به زودی از نسخه جدید خودروهای خودران شرکت خود رونمایی می کند.

 این تصمیم در شرایطی اتخاذ می شود که هنوز مدت زیادی از پرونده جنجالی تصادف خودروی خودران اوبر با یک دوچرخه سوار و مرگ وی نمی گذرد.

 علت تصادف مرگبار خودروهای خودران «اوبر» چه بود؟

اوبر پس از این ماجرا نه تنها متحمل شرایطی سخت شد، بلکه مجبور شد عملیات های مرتبط با خودروهای خودرانش را متوقف کرده و از کالیفرنیا نقل مکان کند.

اگرچه موضوع تاکسی های پرنده اوبر به نظر داغ ترین موضوع این روزهای اوبر است، اما بازگشت اوبر به تاکسی های خودران نیز جزو تصمیمات مهم و زیرساختی خسرو شاهی محسوب می شود.

مدیرعامل اوبر در این خصوص گفت: "که طرح خودروهای خودران ما یک بار دیگر طی چند ماه آتی به راه خواهد افتاد. این اتفاق در شرایطی رخ خواهد داد که همه چیز امن باشد و شرایط برای فعالیت های ما کاملا مهیا باشد."

اگرچه اوبر هنوز هیچ تاریخی را مشخص نکرده است اما برای بازگرداندن آزمایشات خودروهای خودران در کالیفرنیا، اوبر نیاز به درخواست مجوز جدید و احتمالا حتی یک جلسه با مقامات ارشد خواهد داشت. مجوزی که احتمالا بر ایمنی وسایل نقلیه و توسعه خودروهای خودران متمرکز است.

منابعی غیر رسمی در این خصوص اظهار داشتند که در اوایل این هفته، اوبر یک مشکل نرم افزاری را کشف کرده است که می تواند به تصادف مرگبار اوبر مرتبط باشد.

این خودرو در زمان وقوع تصادف در حالت خودران بوده و در حالی که یک اپراتور ایمنی در صندلی راننده وجود داشته اما در لحظه تصادف توجهی به جاده نداشته است.

 

 

//انتخاب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار