مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: هفته گذشته با اطلاع از شروع فعالیت معدنی در حوالی زیارتگاه چک چک، دستور تعطیلی آن صادر شده است.
کد خبر: ۶۱۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 11 June 2018

حمید مشتاقیان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: هفته گذشته با اطلاع یافتن از شروع فعالیت معدنی در حوالی زیارتگاه چک چک و با پیگیری زرتشتیان شریف آباد اردکان نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی، در محل حاضر شده و دستور تعطیلی آن صادر شده است.

مشتاقیان افزود: متاسفانه شاهد فعالیت‌های معدنی در اطراف این زیارتگاه بوده ایم که این فعالیت‌ها مخرب در بحث حریم زیباشناسی و حریم چشم اندازی طبیعی این محل می‌باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستور تعطیلی این معدن صادر و بهره بردار معدن مرمریت به مراجع قضایی معرفی شده و امید است شاهد تعطیلی کامل این کوه بری‌ها در منظر زیارتگاه چک چک باشیم.

زیارتگاه چک چک یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری شهرستان اردکان و بزرگترین زیارتگاه زرتشتیان جهان و در فاصله ۴۳ کیلومتری شهر اردکان قرار دارد.

این زیارتگاه را زرتشتیان پیرسبز می‌نامند و هر ساله ۲۴ خرداد به مدت ۴ روز در این زیارتگاه دور هم جمع شده و به نیایش می‌پردازند.

این مکان در ایام سال میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار