مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد:
مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگ سال در استان یزد، گفت: برگزاری این رویداد سبب ایجاد انگیزه در فعالان عرصه فرهنگ و نشر کتب می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 03 July 2018

داوود پاک‌طینت با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، بیان داشت: برگزاری رویداد فرهنگی کتاب سال، زمینه شگفتی را برای خوانده شدن بسیاری از کتب ارزشی و شناخته‌نشده فراهم می‌آورد.

وی با تأکید بر حفظ داشته‌های بشری، اظهار داشت: کتاب رسانه‌ای مکتوب است و هیچ داشته‌ای از بشریت تا مکتوب نشود ماندگار نخواهد بود.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، بیان داشت: برگزاری چنین رویدادهایی سبب ایجاد انگیزه در فعالان عرصه فرهنگ و نشر کتب می‌شود ضمن آنکه زمینه شگفتی را برای خوانده شدن بسیاری از کتب ارزشی و شناخته‌نشده فراهم می‌آورد.

پاک‌طینت در ادامه افزود: در نگاهی دیگر ثبت چنین رویدادی در تاریخ یزد سبب می‌شود تا آیندگان نیز به تولید محتوا پرداخته و با استعانت از سرگذشت نیاکان خود در حفظ و انتشار فرهنگ غنی یزد بکوشند.

این مسئول با اظهار تأسف از عدم ثبت و ضبط تجارب فرهنگی و تاریخ استان و کشور، اظهار داشت: به‌طور میانگین ملت ایران مردمی شفاهی هستند و بعضاً با بی‌توجهی به اهمیت کتاب و عدم کتابت تجارب کسب‌شده در طول تاریخ، متحمل سختی‌های بسیاری شده‌اند و با درگذشت بزرگان نیز این تجارب ناب به خاک آرمیدند.

وی در پایان با تأکید بر ایجاد رونق در فرهنگ کتاب‌خوانی، گفت: با شفاهی بودن منابع ما بی‌شک آیندگان این سرزمین با مشکلات و بحران‌های عدیده‌ای روبرو خواهند شد که کلید حل آن در تاریخ نهفته است. ما باید زمینه ایجاد منابع معتبری را فراهم آوریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار