اختصاصی تابناک یزد؛
پس از شروع رسمی سال تحصیلی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به دلیل خطا در پذیرش و تغییر سهمیه ذخیره پذیرش دانشجویان رشته پزشکی مانع از حضور دانشجویان جدیدالورود در کلاس درس شد که موجب نارضایتی دانشجویان معلق این واحد آموزشی گردید.
کد خبر: ۶۶۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 16 October 2018

به گزارش تابناک یزد، اشتباه در پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، کار دست دانشجویان جدید الورود داد.
همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و اعلام رسمی اسامی پذیرفته شدگان قطعی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دانشجویان جدید الورود این واحد دانشگاهی در کلاس های درس خود حاضر شدند که پس از گذشته چند هفته از آغاز کلاس ها و خدید کتب مورد نیاز خود، صبح روز دوشنبه 23 مهرماه با ممانعت کادر آموزشی از حضور آنان در کلاس های درس مواجه شدند و رویای شب های بیداریشان مرور و آینده در نظرشان تیره و تار شد. دانشجویانی که با قبولی در رشته های مورد علاقه خود توانسته بودند ارمغان کنکور پرپیچ و تاب سراسری را دریافت کنند، حال در دانشگاه آزاد اسلامی گریان به دنبال احقاق حقوق خود هستند.
کادر آموزشی دانشگاه پس از ارائه لیست اسامی قطعی پذیرفته شدگان پزشکی در مرحله اول و ثبت نام، اخذ شهریه کامل تحصیلی و ارائه کارت دانشجویی به دانشجویان با تکیه بر دلیل تغییر سهمیه ذخیره پذیرش دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد و خطا در پذیرش، مانع تحصیل دانشجویان شده و با اعلام روش های انصراف، دانشجویان را جهت ادامه تحصیل به ثبت نام در دانشکده علوم پزشکی علی ابن ابی طالب یزد دعوت کردند.
دانشجویان این دانشگاه مدعی هستند اسامی قبول شدگان قطعی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد دو مرتبه اعلام شده و دانشجویان لیست قبول شدگان قطعی اول در دومین اعلام قبول شدگان، جز پذیرفته شوندگان این دانشگاه نیستند و این مهم سبب شده تا اسامی آنان در لیست کلاسی واحدهای اخذ شده، حذف شود.
خانواده های معترض و بلاتکلیف نیز می گویند انصراف این دانشجویان از رشته‌های قبولی خود در دانشگاه سراسری به دلیل قبولی در رشته‌های پزشکی، پرستاری، هوشبری و اتاق عمل این دانشگاه و بلا تکلیفی در پذیرش آن ها باعث ضربه شدید و مشکلات روحی عدیده ای شده است و از دست دادن سایر فرصت های تحصیلی، آینده آن ها نیز را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد که دانشگاه واحد ازاد اسلامی یزد ملزم به پاسخگویی است.
این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد موجی از نارضایتی دانشجویان و خانواده های آنان را به همراه داشته و دانشجویان ضمن گله مندی از عدم پاسخگویی شفاف و قطعی دانشگاه، خواستار احقاق حقوق از دست رفته خود شدند.
این مهم سبب شد تا معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در جمع معترضان حضور یابد و پاسخگوی سوالات آنان باشد.
طباطبایی در جمع دانشجویان با تاکید بر پذیرش مسئولیت جبران خطا‌های احتمالی در گزینش دانشجویان توسط دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: با جدیت در حال بررسی و پیگیری هستیم و مسئولیت جبران خطا‌های احتمالی در گزینش دانشجویان را می پذیریم.
طباطبایی با بیان اینکه این مشکل به صورت سراسری در چند واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور به دلیل چینش اشتباه رتبه‌ها رخ داده است؛ از دانشجویان و والدین بلاتکلیف آنان رسما عذرخواهی کرد و قول مساعد پیگیری داد.
گفتنی است تا کنون مشکلات دانشجویان این دانشگاه بر طرف نشده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
جدید الورود دیگه چیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار