مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات يزد:
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان يزد از تسهیل فرآیند دریافت گواهی ارزیابی امنیتی محصولات خبر داد و دستیابی به اطمينان از امنيت محصولات مورد استفاده در دستگاه‌هاي اجرايي، حمایت از طراحی و توسعه محصولات بومی را از اهداف اصلی این ارزیابی امنیتی ذكر كرد.
کد خبر: ۶۶۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 17 October 2018

«اکرم فداکار» با اشاره به اطلاعیه اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات(ارم) سازمان فناوری اطلاعات ایران، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی فرآیند «ارزیابی امنیتی محصولات و صدور گواهی» اصلاح شده و از این پس، شرکت‌های دارای محصول در حوزه ICT می‌توانند با انتخاب یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید و دارای پروانه ارزیابی امنیتی اقدام کنند .

وي افزود: این اقدام با هدف بهبود فرآیند و کاهش زمان با مراجعه مستقیم متقاضیان به شرکت‌ها، آغاز فرآیند فنی و تحویل همزمان مدارک اعتباری خود به این اداره کل انجام می‌شود .

ان مسئول با بیان این که فرآیند جدید آزمایشگاه به محض شروع ارزیابی، موضوع را به صورت کتبی به سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز مدیریت راهبردی افتا اطلاع خواهد داد، تصریح کرد: به منظور تسهیل بیشتر برای متقاضیان، اداره کل استان مدارک اعتباری شرکت را دریافت می‌کند و اقدامات لازم به موازات بررسی‌های فنی آزمایشگاه، انجام می‌شود .

فداکار با تاکید بر این که در این فرآیند، نقش آزمایشگاه، فقط ارزیابی امنیتی محصول است، گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران، گواهی متقاضیان را پس از تایید نتایج ارزیابی از سوی مرکز مدیریت راهبردی افتا، صادر می‌کند .

نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد در مورد تاثیر ارزيابي امنيتي محصولات، بیان کرد: این ارزیابی علاوه بر رونق كسب و كار از طریق منع خريد محصولات خارجي مشابه، نقاط ضعف آنها را مشخص و سبب ارتقاي امنیت محصولات می‌شود. از طرفی اين امر، افزایش اشتغال نيروهاي متخصص در شركت‌هاي توليد‌کننده را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: براساس الزامات مرکز افتا به تمام دستگاه‌های اجرایی، همه محصولاتی که در طرح‌های ملی، فرا‌‌ دستگاهی و دارای طبقه‌بندی حفاظتی به‌کار می‌روند، باید مورد تایید افتا بوده و گواهی امنیت داشته باشند .

فداکار در پایان نيز با بیان اعلام آمادگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای همکاری های لازم جهت دریافت گواهی امنیت محصولات، از شرکت‌های فعال در استان یزد دعوت کرد تا در اين زمینه اقدام کنند .

يادآور مي‌شود؛ اسامی آزمایشگاه‌های دارای پروانه ارزیابی از طریق وبگاه ارم به نشانی « http://eram.ito.gov.ir » (بخش ارزیابی امنیتی) در دسترس است .

همچنین بنا بر آخرین فهرست محصولات دارای گواهی، 21 محصول UTM موفق به اخذ تاییدیه امنیتی شده است که یک محصول از یک شرکت یزدی از نوع سیستم مدیریت یکپارچه تهدیدات است و چندین محصول دیگر از استان نیز در فرآیند بررسی‌های فنی قرار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار