معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد گفت: در روزهای پنجم و ششم آبان ماه امسال ارزیابان یونسکو امور مرتبط با ثبت جهانی زیلوی میبد را بررسی می کنند.
کد خبر: ۶۷۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 22 October 2018

علیرضا ابوالحسنی در نشست خبری با رسانه ها، شناساندن قدمت زیلوی میبد به عنوان یکی از کهن ترین صنایع دستی استان را مورد تاکید قرار داد و از همه بخشها درخواست کرد با محوریت شعار 'همه با هم میبد را جهانی کنیم ' برای تحقق ثبت جهانی زیلوی میبد همکاری کنند.
وی ادامه داد : حرکتهای خوبی در راستای ثبت جهانی زیلوی میبد در این شهرستان صورت گرفته و کارگروه هایی در این زمینه تشکیل شده که مصوبات قابل توجهی برای تحقق این موضوع مهم را به اجرا گذاشته اند.
ابوالحسنی برگزاری نمایشگاه عکسی در محل کاروانسرای شاه عباسی میبد، تهیه شناسنامه مصور از زیلوبافان خانگی و تدوین آمار آنان، هماهنگی برای پاکسازی مسیرهای بازدید ارزیابان، تعمیرات اضطراری کارگاه ها، زیباسازی فضای شهر، تهیه کتابچه و کاتالوگ، تبلیغات شهری و طراحی و ساخت المان زیلو را از اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی این صنایع دستی شهرستان میبد برشمرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد با تاکید بر جمع آوری مستندات، تجهیزات و ادوات قدیمی زیلوبافی از شهروندان میبدی خواست ادوات قدیمی زیلوبافی را برای ارائه در نمایشگاهی که به همین منظور برگزار می شود، در اختیار برگزارکنندگان قرار دهند.
در این نشست همچنین به منظور گرامیداشت زیلوبافان درگذشته شهرستان میبد، برپایی نمایشگاهی از تصاویر آنان مورد تاکید قرار گرفت.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد و در مجاورت جاده تهران به یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار