رییس سازمان فرهنگی، اجتماعي و ورزشی شهرداری یزد از مرمت خانه فرخی یزدی و تبدیل آن به خانه هنرمندان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری تحویل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 22 October 2018

 «عباس ملازینلی» با اشاره به صاحب‌ خانه شدن هنرمندان یزدی، اظهار کرد: خانه تاريخي فرخی به خانه هنرمندان یزد تبدیل می ‎ شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با میراث فرهنگی یزد در رابطه با ترمیم خانه فرخی، تصریح کرد: این خانه که تخریب و نیاز به مرمت دارد، طی تفاهم‌نامه‌ای به صورت مشترکی با اعتبار 120 میلیون تومان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و 100 میلیون تومان مرمت میراث فرهنگی در سنوات گذشته مرمت و قابل بهربرداری خواهد شد.

این مسئول پایان عملیات مرمت خانه فرخی یزدی را تا پایان سال جاری عنوان و بیان کرد: خانه فرخی با وجود کوچک بودن به طور موقت خانه هنرمندان خواهد شد، اما هدف اصلی از مرمت و احیای این خانه، ایجاد موزه فرخی شاعر فرهیخته و روزنامه‌نگار یزدی است.

ملازينلي با اشاره به این که مراحل اخذ مجوزهای خانه هنرمندان یزد نیز به زودی به پایان خواهد رسید، گفت: هنرهای 9 گانه یزد که حدود 200 هنرمند را شامل می‌شود، نیازمند خانه‌اي ويژه‌ي هنرمندان هستند چرا که یزد دیرینه‌ای پیوسته با هنر و هنرمندان دارد و این میراث به خوبی باید محافظت و قابل استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضامدنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
باسلام ودرود فراوان برحضرت آقای ملازینلی عزیز .امیداست بادرایت واندیشه های بی نظیرشان شاهد تعالی امورفرهنگی ونشاط اجتماعی در یزد باشیم.انشاالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار