استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به اینکه پرورش ماهی تیلاپیا نرخ بالای بیکاری را از بین می‌برد، گفت: از امروز پرورش ماهی تیلاپیا در پهنه استان‌های یزد، قم و خراسان جنوبی آزاد است.
کد خبر: ۶۷۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 28 October 2018

محمود زمانی‌قمی عصر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد ضمن عرض ایام سوگواری اربعین حسینی، گفت: در حقیقت امام حسین (ع) معلم بزرگ جامع بشریت بود که عشق را عاقل کرد و عقل را عاشق؛ لذا همه‌کسانی که در مسیر عشق قدم می‌گذاشتند، با رجوع به عشق خود راه امام حسین (ع) را انتخاب کردند و در رکابش جنگیدند تا به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: استان یزد جزء استان‌های برجسته در حوزه بزرگداشت اربعین محسوب می‌شود و انتظار این است که حسینیه ایران بتواند در این مسیر درست به‌خوبی بدرخشد.

استاندار یزد با بیان اینکه درواقع جهان آثار بسیار مثبتی از این راهپیمایی بزرگ را شاهد است، اظهار داشت: طبیعی است که دلدادگان این مسیر به آثار مثبت این مسیر وقوف دارند و کسانی که این راه را نمی‌پسندند بایستی منتظر باشند که این مسیر مدلی است که تخفیف یافته تازه مدل جهانی‌شدن اسلام در همه عرصه‌هاست، به این معنا که دین مبین اسلام و اربعین می‌تواند بزرگ‌ترین گردهمایی جهان را شکل بدهد و همه در این مسیر کمک‌دهنده یکدیگر باشند.

زمانی‌قمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پرورش ماهی تیلاپیا دارای سابقه دیرینه بیش از هزار سال در رود نیل دارد و این ماهی نماد بیش از هزار گونه در این خانواده است، تصریح کرد: درواقع حدود ۱۳۵ تا ۱۴۰ کشور این ماهی را پرورش می‌دهند و قطب‌های اقتصادی دنیا مانند کشور چین به این سمت رفته‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول ده سال اخیر افزایش آبزیان غیر از تیلاپیا چیزی حدود ۵۹ درصد است، عنوان کرد: در حال حاضر در استان یزد بیش از ۸۰ درصد تحصیل‌کرده بیکار وجود دارند که در راستای حل این بیکاری، پرورش ماهی تیلاپیا یکی از ساحت‌هایی است که می‌تواند جمعی از این بیکاران را در رشته کشاورزی جذب کند؛ چراکه در این بخش برای هزار نفر اشتغال میسر می‌شود و نرخ بالای بیکاری را از بین می‌برد.

وی با تأکید بر اینکه یکی وظایف ما دولتی‌ها این است که نبایستی امضایمان پای افزایش منفعت افراد خاصی فرو نشیند، خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان بایستی اهداف کسانی که انقلاب را برنمی‌تابند و همواره درصدد هستند تا انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند، سرکوب شود؛ چنانچه همه ما به‌عنوان یک ایرانی بایستی پای تمام ارزش‌های انقلاب ایستادگی کنیم.

استاندار یزد تأکید کرد: از امروز پرورش ماهی تیلاپیا در پهنه استان‌های یزد، قم و خراسان جنوبی آزاد است که ضرورت دارد تا تمامی ضرورت‌های این مهم موردتوجه قرار گیرد؛ لذا برای تحول این مهم بایستی شجاعت به کار برد و از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

زمانی‌قمی با اشاره به مزیت‌های فروان استان یزد، تأکید کرد: بنده در هشت استان کشور خدمت کرده‌ام و بهترین نقطه را در این استان یافتم؛ چنانچه اقدامات در استان یزد بسی روان‌تر است و این استان دارای افتخاراتی است که برخی از استان‌ها آروزی این افتخارات را دارند؛ کما اینکه برخی از مشکلات در استان وجود دارد که ضروری است در این راستا توجه بیشتری صورت گیرد.

این مقام مسئول بیان داشت: بنده در تجربه ۳۷ سال خدمت خود دریافته‌ام که کیمیای وجدان، اخلاق و یاد خدا بودن تنها عناصری هستند که می‌توانند موجب نجات آدم شوند؛ چنانچه که اگر این عناصر در زندگی آدمی تضعیف شود، دیگر نمی‌توان از آن فرد انتظاری داشت.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت از بین بردن نرخ بالای بیکاری تحصیل‌کرده‌های استان یزد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوشبختانه مدیران استان یزد در پی این هستند که وضعیت استان را به حد مطلوب رسانند و این مهم در حال اتفاق است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار