مدیر جهاد کشاورزی بافق؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق از افزایش ۱۰درصدی تولید طلای سرخ خبرداد و گفت: در سال جاری ۲۰۰کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان برداشت شده است.
کد خبر: ۶۸۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 04 December 2018

حمید عسکری مدیر جهادکشاورزی بافق از برداشت ۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در شهرستان بافق خبر داد و گفت: تولید طلای سرخ، امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

عسکری سطح زیر کشت زعفران در شهرستان را ۷۵هکتار بیان کرد و گفت : از این میزان ۵۰هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

وی افزود: از هر هکتار سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بافق بیش از ۲٫۶ کیلوگرم محصول برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بافق همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه پنج ساله این نهاد با پژوهشکده زعفران کشور تصریح کرد: این پژوهشکده در بحث تحقیقات و آموزش کاشت و داشت و برداشت این محصول با جهاد همکاری خواهد داشت.

عسکری تشویق و ترغیب کشاورزان را به کشت این محصول کم آب خواه موثر خواند و بیان کرد: هم اینک افزون بر ۵۷۰ بهره بردار در حوزه کاشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.

وی ادامه داد:این محصول از شهرستان بافق به بازار‌های داخلی و بعضا به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بافق آموزش، توزیع پیاز مرغوب و اصلاح شده، مراجعه مداوم کارشناسان به مزارع و آبیاری به موقع را از خدمات جهاد کشاورزی بافق و علل افزایش محصول زعفران در این شهرستان اعلام کرد.

گفتنی است: مساحت کل رمین‌های زراعی و باغی شهرستان بافق پنج هزار و ۲۲۷ هکتار است که توسط ۱۷۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۲۱ رشته قنات آبیاری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار