مدیر جهاد کشاورزی :
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به افزایش 15درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان نسبت به سال 96 گفت: در سال 97، 85 تن انواع محصول از 130 هکتار زمین‌های زیر کشت منطقه برداشت شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 26 December 2018

به گزارش تابنک یزد، مهدی غیب الهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بابیان اینکه گیاهان دارویی از جمله زودبازده‌ترین محصول کشاورزی هستند از زعفران ، به‌لیمو، نعناع ، جوفا ، شیرین‌بیان ، شوید ، زبره ، شنبلیله ، مرزنگوش و بادرنجوبه ازجمله این گیاهان یادکرد. 
وی اظهار کرد: کاشت و توسعه گیاهان دارویی علاوه بر صرف جویی آب به‌طور متوسط در هر هکتار برای کشاورزان 92 میلیون ریال درآمد دارد. 
غیب الهی بیان کرد: برای تولید گیاهان دارویی 200 تا 500 میلیون ریال وام با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود. 
به گفته وی گیاهان دارویی، حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم آبخواه به‌حساب می‌آید و می‌تواند به منابع آبی منطقه کمک کند و هم منبع درآمد مطمئنی برای کشاورزان باشد. 
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول علاوه بر آموزش کشاورزان، معرفی گونه‌های مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه در برنامه‌های کاری جهاد کشاورزی قرار دارد. 
وی ادامه داد: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی با توجه به تبعات خشکسالی و کم‌آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصول گلخانه‌ای دارد. 
بیش از 35 درصد اشتغال ابرکوه مربوط به بخش کشاورزی است،، و در تولید برخی محصول مقام نخست و دوم را در استان یزد دارد. 
بنا به گزارش ایرنا یزد، آب موردنیاز 15 هزار هکتار سطح زیر کشت شهرستان از 648 حلقه چاه کشاورزی و 11رشته قنات تأمین می‌شود که با مصرف این میزان آب 190 هزار و 200 تن محصول زراعی ، باغی در این شهرستان تولید می‌شود. 
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار