معاون ريیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: ظرفیت صلح و سازش در استان فراهم است و می‌توان از این ظرفیت با استفاده از توان شوراهای حل اختلاف، در راستای کاهش جمعیت کیفری استان بهره گرفت.
کد خبر: ۷۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 02 February 2019

«محمدرضا حداد» در نشست کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان یزد افزود: در 10 ماهه سال جاری بالغ بر 700 فقره پرونده در سه شعبه شورای حل اختلاف دائر در زندان‌های استان مختومه شده است که بیش از 50 درصد از این تعداد پرونده‌ها، منتهی به سازش شده است و با تلاش اعضاء و کارکنان شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان، آرائی بالغ بر 300 نفر از زندانیان تحت قرار محکومیت بوده است.

وی با اشاره به صلح و سازش در 17 فقره پرونده قصاص نفس در سه سال گذشته، اظهار كرد: هفت فقره از این پرونده‌ها مربوط به سال جاری بوده است.

دبیر کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومان استان بر استفاده از ظرفیت کمیسیون عفو استان نیز تأکید و بیان كرد: دادستان‌ها و دادیاران مجری احکام می‌توانند برای تمام جرائم اعم از جرائم مواد مخدر و سایر جرائم عمومی محکومان زندانی برای هر زندانی حداکثر ذو بار در هر پرونده اجرایی درخواست عفو كنند.

این مقام قضایی از ایجاد شعبه شورای حل اختلاف ویژه تصادفات در معیت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با حضور طرفین دخیل در تصادفات و همچنین با حضور نمایندگان بیمه با مذاکرات اصلاحی اعضاء این شعب، بزه‌دیدگان مصدوم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مبالغ دیه صدمات خود را از شرکت‌های بیمه گر دریافت كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار