استاندار یزد:
استاندار یزد بر ضرورت تناسب مهارت آموزی و بازار کار در استان اشاره و تاکید کرد: رونق اشتغال به مسئولیت اجتماعی و دغدغه تمام بخش‌ها تبدیل شود .
کد خبر: ۷۱۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 04 February 2019

«محمدعلی طالبی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان که با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، به بهره‌مندی از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید در شهرستان‌ها برای پوشش بخشی از مطالبات و تسهیلات اشتغال زایی اشاره و اظهار کرد: طرح کارورزی تدبیری از سوی دولت و نظام است تا مقداری از فشار بازار اشتغال کاسته شود .

وی افزود: از سوی دیگر نیز کارورزی به تقویت آموزش‌های مهارتی بخشی از فارغ التحصیلان کمک می‌کند تا بتوانند با توانمندی ایجاد شده در شغل مناسبی قرار گیرند و بر این اساس که مشکل بیکاری استان مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است پرداختن به حوزه کارورزی ضرورت دارد .

استاندار یزد گفت: با توجه به وجود صنایع مختلف در استان ظرفیت‌های خوبی برای بهره‌مندی از این طرح وجود دارد و تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق آن تلاش کنند و ایرادات اجرایی نشدن این موضوع نیز منعکس شود .

طالبی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با بازار کار تناسب داشته و به این سمت حرکت کند که نیازهای استان را پوشش دهد به ویژه در زمینه‌هایی که می‌تواند از طریق آموزش‌های مهارتی به بازار کار و اشتغال جدید برسد .

این مسئول ادامه داد: همه مدیران در استان باید مسئولیت اجتماعی و دغدغه رونق اشتغال داشته باشند، چه مدیرانی که موضوع اشتغال به عنوان یک وظیفه و مسئولیت اصلی آن‌ها است و چه حوزه‌هایی که موضوع فرعی محسوب می‌شود؛حفظ اشتغال موجود و توسعه فرصت‌های شغلی جدید را سرلوحه قرار دهند .

وی بیان کرد: در زمینه حمایت‌های حوزه اشتغال، اعطای تسهیلات و زمین‌های واگذار شده نیاز به آسیب شناسی است تا دریابیم علی‌رغم همه این حمایت‌ها و سرمایه‌ای که نظام برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته است چرا اشتغال مد نظر تحقق نیافته و هم چنان نرخ بیکاری تغییر چشمگیری ندارد .

استاندار یزد در پایان گفت: آسیب شناسی تسهیلات اشتغال با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های نظارتی با توجه به اشرافیتی که به موضوعات متنوع دارند انجام شود تا بر مبنای این نتایج جهت گیری‌های مناسبی در حوزه ایجاد اشتغال استان مورد توجه قرار گیرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار