مدير كل امور اجتماعي فرهنگي استانداري يزد:
مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری يزد، مخاطبان کارگاه‌های رایگان طرح «دانشنامه ازدواج» را دختران و پسران در شرف ازدواج، زوجین، دانش‌آموزان، دانشجویان، خانواده‌ها و در مجموع همه اقشار جامعه دانست.
کد خبر: ۷۱۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 23 February 2019

«فخرالسادات خامسی هامانه» در آیین آغاز اجرای طرح دانشنامه ازدواج گفت: دانشنامه ازدواج در راستای کاهش آسیب اجتماعی طلاق و تأکید مقام معظم رهبری و سران نظام به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و ساير مسائل، طرح‌ریزی شده است.

وي بیان کرد: امسال شاید تنها سالی باشد که کارگاه‌های طرح دانشنامه ازدواج به طور رایگان برگزار می‌شود چرا که این اقدام با جذب بودجه و طی تفاهم‌نامه مشترک اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری و بهزیستی استان کلید خورده است.

به گفته خامسي هامانه، شرایط سنی در این طرح منعطف است و زوجین، دختران و پسران در شرف ازدواج، دانش آموزان، خانواده ها و ساير اقشار را در برمی گیرد.

وي بیان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که یک سوم ازدواج ها منجر به طلاق شده است و متأسفانه در ازدواج های صورت گرفته نیز بعضأ نارضایتی ها و طلاق های عاطفی وجود دارد.

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری ورود به حوزه تشکیل خانواده را نیاز به آگاهی، شناخت و درک طرفین دانست و افزود: سرفصل دوره های دانشنامه ازدواج به این موضوعات نیز توجه کرده است.

خامسی گفت: دوره های آموزشی به مدت 16 ساعت در موضوعاتی مانند اهمیت و ضرورت ازدواج، انتخاب همسر، آشنایی، بحث نامزدی و خواستگاری، عشق، سال اول زندگی مشترک و... برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار