استاندار یزد خواستار شد:
استاندار یزد با اظهارنگرانی از مسافرتهای اخیر و ‌ایمن پنداری شرایط از سوی مردم، ‌خواستار تشدید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی در استان به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 11 June 2020

محمدعلی طالبی صبح امروز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران استان و اعضای ستاد به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در زمینه رعایت موازین بهداشتی با یک ایمن پنداری در جامعه روبرو هستیم و نوع رفتارها حاکی از این است که مردم شرایط را عادی فرض کرده‌اند.

استاندار یزد ادامه داد: به دلیل تعطیلی‌های اخیر شاهد رشد مسافرت‌ها و همچنین رفت و آمدهای خانوادگی بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم و نگرانیم این موضوعات موجب رشد آمار کرونا در روزهای آینده در استان شود.

طالبی افزود: نگرانی اصلی ما از مسافرت مردم استان به مناطق آلوده و همچنین سفر ساکنین مناطق آلوده به کرونا در کشور به استان است و در همین راستا در خصوص پذیرش مسافرین از استان‌های آلوده تدابیری اندیشیده شد و امیدواریم با این تدابیر شاهد پیک دوم در استان نباشیم.

رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بیان کرد: یکی از مصوبات این جلسه نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به اصناف، واحدهای صنعتی و واحدهای خدماتی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: تاکید ویژه ما در افزایش نظارت‌ها، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های دولتی است و مقرر شد تا ارائه خدمات به شهروندان تا حد امکان بدون مراجعه حضوری باشد.

استاندار یزد ادامه داد: در این جلسه تصمیماتی به منظور تکمیل بیمارستان بحران گرفته شد و امیدواریم تا فصل پاییز شاهد بهره برداری از این بیمارستان باشیم تا از این پس بستری بیماران کرونایی در این مکان صورت گرفته و سایر بیمارستان‌های استان بتوانند روند عادی خود را طی کنند.

طالبی افزود: در زمینه تولید ماسک اتفاقات خوبی در ماه‌های اخیر در استان رقم خورد و واحد تولیدی ماسک n95 نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: صدا و سیما، رسانه‌های استان و شهرداری‌ها باید هشدارهای بهداشتی را با شیوه‌های جدید انجام دهند تا باور اتمام بیماری کرونا در بین مردم استان از بین برود و شاهد رعایت مجدد فاصله گذاری اجتماعی باشیم.

استاندار یزد گفت: روحیه خیرخواهانه و فعالیت‌های خیری شکل گرفته در جریان مبارزه با بیماری کرونا باید حفظ شود زیرا تبعات اقتصادی این بیماری پایان نیافته است.

.طالبی اظهار کرد: باید با توجه به امکان بازگشت جدی‌تر بیماری کرونا در فصل پاییز، آمادگی لازم برای شرایط سخت‌تر را داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار