استاندار یزد با بیان اینکه شاخص فاصله طبقاتی یزد چندان مناسب نیست گفت: مهاجرت‌پذیری بار محرومیت برخی استان‌ها را به دوش یزد انداخته است.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 12 July 2020

محمدعلی طالبی در آیین تجلیل از موثرین رزمایش مواسات استان یزد که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برگزار شد اظهار داشت: علی‌رغم اینکه گفته می‌شود یزد یک استان برخوردار است و در خیلی از شاخص‌های اقتصادی جزو برترین‌های کشور هستیم، در عین حال با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو هستیم که زیر برخی از عناوین و شاخص‌ها یک مقدار پنهان می‌ماند.

وی تصریح کرد: در بحث شاخص‌های طبقاتی شاید شرایط خوبی را در استان یزد نداریم و فاصله طبقاتی به‌معنای این است که یزد با وجود برخورداری و داشتن بالاترین درآمدها، با محرومینی روبه‌رو است که شاید از امکانات اولیه زندگی هم محروم باشند.

استاندار یزد ادامه داد: نکته دوم بحث مهاجرپذیری استان یزد به جهت ظرفیت‌های خوبی است که در گذشته داشته و تا الان ادامه دارد و سبب شده ما بار اشتغال و حمایت از محرومین سایر استان‌ها را هم به نوعی متحمل شویم.

طالبی گفت: این موضوع به شکلی است که یزد الان جزو استان‌های با بالاترین نرخ بیکاری در سطح کشور است در صورتی که در گذشته‌های نچندان دور جزو استان‌های با بالاترین نرخ اشتغال است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در این حوزه اقدامات لازم انجام شود تا جلوی مشکلاتی که در حوزه اقتصادی و معیشت برای مردم به ویژه محرومین به‌وجود آمده برطرف کنیم گفت: کمیته امداد ظرفیت‌های بسیار بزرگی در این حوزه دارد و می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

استاندار یزد بیان کرد: در بحث شیوع کرونا با توجه به نوع فعالیت‌های اقتصادی استان یزد، در حوزه فعالیت‌هایی از قبیل فعالیت‌های خدماتی، استان یزد جزو بالاترین خسارت‌های کشور را داشت ولی با همت دستگاه‌‌ها و هدایت و راهنمایی نماینده ولی‌فقیه در استان این بحران را در استان یزد به خوبی مدیریت کردیم و یکی از بخش‌های مهم مدیریت این بحران، همین طرح مواسات مومنانه بود که همه پای کار آمدند و با حد اعلی همدلی و همراهی که وجود داشت بود.

طالبی گفت: در هر صورت راه دشوار و مهمی داریم و اگر بخواهیم تلاش‌های دشمنان را بی‌اثر کنیم باید همچنان با تمام توان تلاش کنیم و این چنین نیست که با اقدامات صرفا کوتاه مدت مسائل برطرف شود و لازم است با همین حمایت‌ها و همدلی‌ها باری را از دوش افراد محروم و خسارت دیده برداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار