عضو اتحادیه مشاورین املاک یزد:
عضو اتحادیه مشاورین املاک یزد گفت: تقریبا 400 واحد املاکی بدون پروانه نیز توسط بازرسان اتحادیه املاک در یزد شناسایی شدند که باید ساماندهی شوند.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 18 July 2020

محمدرضا دشتی‌نژاد با اشاره به برخورد با متخلفان حوزه مسکن در یزد گفت: دادستان یزد با کمک ضابطین قضایی امنیتی و انتظامی یزد در زمینه برخورد با متخلفان و دلالان حوزه مسکن یزد ورود کردند و در این طرح تعدادی واحدهای متخلف پلمپ و برخی نیز بازداشت شدند.

وی عنوان کرد: حدود یک هزار و 100 واحد املاکی مجوزدار در یزد در حال فعالیت هستند و تقریبا 400 واحد املاکی بدون پروانه نیز توسط بازرسان اتحادیه املاک در یزد شناسایی شدند که باید ساماندهی شوند.

نائب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک یزد ادامه داد: یکی از وظایف اتحادیه بازرسی از املاکی‌های سطح شهر است و یزد به 10 منطقه تقسیم شده و بازرسان اتحادیه، واحدهای املاکی را بازدید و رصد کرده و واحدهای بدون پروانه را شناسایی می‌کنند و سپس جهت اخطاریه و پلمپ به اداره اماکن ارجاع داده می‌شوند.

دشتی‌نژاد افزود: نداشتن پروانه کسب، عدم حضور صاحب پروانه در املاکی، و اخلال در بازار مسکن و بالا بردن قیمت مسکن در برخی مناطق یزد از جمله تخلفاتی بوده که پلمپ شدن 76 واحد بنگاه املاک و دستگیری برخی دلالان مسکن در یزد را از سوی دادستانی به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: عوامل متعددی از جمله شرایط اقتصادی که تورم نیز بخشی از آن است در افزایش قیمت ملک در یزد تاثیر دارد البته دلالی‌های غیر مجاز نیز  در افزایش قیمت ملک در  برخی مناطق یزد به خصوص منطقه صفائیه تاثیرگذار بوده است.

دشتی‌نژاد ضمن تقدیر از اقدام دادستان یزد در مقابله با متخلفین افزود: اکثر واحدهای املاکی در یزد بیشتر در بحث خرید و فروش ملک به عنوان واسطه نقش دارند و در معاملات مسکن واسطه‌گری انجام می‌دهد و نقشی در تعیین قیمت مسکن ندارند اما دلالانی نیز وجود دارند که با پوشش برخی از دفاتر املاک غیر مجاز بر قیمت مسکن و زمین در مناطق مختلف یزد تاثیرگذار بودند.

نائب رئیس اول اتحادیه مشاورین املاک یزد با بیان اینکه برخورد با متخلفان در ساماندهی بازار مسکن در یزد تاثیرگذار خواهد بود، گفت: طبق جلسه‌ای که با دادستان یزد برگزار شد مقرر شد برخورد با دلالان و متخلفان حوزه مسکن با هماهنگی اتحادیه املاک یزد ادامه یابد تا فضای سالم در بحث خرید و فروش مسکن شکل بگیرد و املاکی‌ها و مردم نیز با اعتماد و باخیال راحت اقدام به خرید و فروش مسکن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار