مدیر کل کمیته امداد استان یزد با اشاره به سرانه‌ی ۲۸۰ هزار تومان هر فقیر این استان در سال گذشته، اعلام کرد: پس از قضیه ویروس کرونا حجم فقرا و نیازمندان در سطح استان حدود دو برابر افزایش یافته و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 19 July 2020

«محمد شجاعان» در جمع ائمه جمعه سراسر استان با اشاره به کسب رتبه سوم استان یزد در زمینه زکات در سطح کشور، گفت: سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات از سطح استان دریافت شد که ۱۴ میلیارد تومان آن در امور محرومان و در زمینه معیشت، مسکن، کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان، امور تحصیلی و فرهنگی نیازمندان و کمک به هزینه درمانی محرومان و شش میلیارد تومان آن نیز برای کمک به ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه پرداختی به هر فقیر در سال گذشته از محل زکات ۲۸۰ هزار تومان یا به عبارتی ماهیانه ۲۵ هزار تومان بوده است.

شجاعان با بیان این که ائمه جمعه استان در تمام زمینه‌ها به‌ ویژه فریضه زکات پیشتاز و پرچم‌دار هستند، افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی استان که استانی گرم و خشک است، کسب رتبه سوم کشوری در این حوزه حائز اهمیت است و به‌ طور قطع ائمه جمعه نقش اساسی در این توفیق داشته‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: مباحثی که پیرامون موضوع زکات در خطبه‌های نماز جمعه و در تبلیغ و ترویج این فریضه الهی مطرح‌شده است، تأثیرگذار بوده و امیدواریم این روند تداوم پیدا کند.

وی با تأکید بر نقش ارزنده و مهم ائمه جمعه در فرهنگ‌سازی و تبلیغ فریضه الهی زکات، تصریح کرد: زکات ظرفیت بسیار خوبی است و اگر مسئله زکات به نحو مطلوب انجام شود، بخش عمده‌ای از مشکلات فقرا و محرومان در سطح استان پوشش داده می‌شود.

شجاعان در پایان یادآور شد: پس از قضیه ویروس کرونا حجم فقرا و نیازمندان در سطح استان حدود دو برابر افزایش یافت و آمار خانوار تحت حمایت این نهاد از ۱۵ هزار خانوار به ۲۵ هزار خانوار رسید و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار