رئیس خانه صمت استان یزد:
رئیس خانه صمت استان یزد بیان داشت: یکی از خلاء های اصلی حوزه صنعت، معدن و تجارت، کمبود نیروی متخصص مبتنی بر دانش و مهارت است؛ مهمی که پرداختن به آن مستلزم توسعه همکاری بخش خصوصی با مراکزی است که می توانند مهارت آموزی را در جامعه توسعه بخشند.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 20 July 2020

سیدعلی اکبر کلانتر رئیس و فرزانه معتمد معاون اجرایی خانه صمت در دیدار با امیرسعید مصباح مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و معاونین این سازمان، پیرامون افزایش و توسعه همکاری های فی مابین، گفتگو و تبادل نظر کردند.

سیدعلی اکبر کلانتر رئیس خانه صمت استان یزد در این نشست با تاکید بر اینکه جهش تولید علاوه بر جهش کمی، نیازمند جهش کیفی است؛ عنوان داشت: امروزه خلاء اصلی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، کمبود نیروی متخصص مبتنی بر دانش و مهارت است؛ مهمی که پرداختن به آن مستلزم توسعه همکاری تخصصی ترین تشکل غیردولتی حوزه صنعت و معدن با مراکزی نظیر سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و نهادهایی است که می توانند علوم ضمنی و کاربردی همراه با مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار داده و با اتکا بر داده های نیازسنجی شده حوزه صنعت و معدن و تجارت به مدد تولیدکنندگان استان برسند.

وی در ادامه تصریح کرد: این موضوع به قطع می تواند افزایش اشتغال به کار چشمگیر متخصصین و تکنیسین های ماهر را نیز در بر داشته باشد. علاوه براین حضور نیروی ماهر و باانگیزه می تواند بهره وری، قیمت تمام شده، دقت، دوام و کیفیت تولید کالاهای ساخت ایران را بهبود بخشد و افزایش رقابت پذیری، توسعه صادرات، رونق بازار و در نهایت جهش تولید را به ارمغان آورد.

امیرسعید مصباح مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد نیز با بیان اینکه جایگاه خانه صمت، علاوه بر پیشکسوتی، جایگاه علمی و عملیاتی است، افزود: توسعه همکاری این دو نهاد و بهره مندی از امکانات بخش دولتی در راستای نیازهای بخش خصوصی در حوزه تربیت نیروی متخصص می تواند اتفاق ارزنده ای را برای استان رقم زند که در سطح کشور کم نظیر باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ماحصل افزایش همکاری این دو نهاد بی شک تحقق شعار سال یعنی جهش تولید است.

شایان ذکر است در این نشست مقرر شد تا با تشکیل سلسله نشست های معاونین و کارشناسان دو نهاد، چالش ها وخلاء های مهارتی صنعت، معدن و تجارت استان بررسی و نیازسنجی شده و نسبت به تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی و همچنین تعیین چهارچوب همکاری های ملی و استانی اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار