رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: برای توزیع یکسان و خدمت به مردم، شهر یزد به چهار منطقه با دربرگیری ۱۱۰ فروشگاه برای توزیع کالاهای تنظیم بازار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 20 July 2020

محمدرضا علمدار یزدی در هفتاد و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد که به ریاست استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه میدان شهید بهشتی در مرکز این تقسیم بندی قرار دارد، اظهار داشت: منطقه اول خیابان امام خمینی (ره) و خیابان شهید رجایی، منطقه دوم خیابان شهید رجایی و خیابان فرخی، منطقه سوم خیابان امام خمینی (ره) و خیابان کاشانی و منطقه چهارم خیابان کاشانی و خیابان فرخی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: برای هر منطقه ۲۸ فروشگاه بزرگ، زنجیره‌ای، تعاونی مصرف و فروشگاه منتخب را مشخص کردیم و برای شهرستان‌ها نیز با توجه به نسبت جمعیتی میزان سهمیه را مشخص خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته سعی ما بر این بوده که کالاها را به سمت سامانه‌ای کردن ببریم که به این منظور سامانه ستکا به منظور نظارت بر شبکه تولید و توزیع کالای اساسی، برای اولین بار در کشور و در استان یزد راه اندازی شده است.

علمدار یزدی عنوان کرد: این سامانه در سال گذشته با فروش لاستیک حواله‌ای فعالیت خود را آغاز کرد و در شرایط کرونا اولویت خود را بر تهیه و توزیع ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش گذاشته و به زودی اقلام دیگری از جمله گوشت، مرغ و شکر را نیز به صورت تنظیم بازار ارائه خواهد کرد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان یزد افزود: تنظیم بازار شامل چهار محور تأمین، توزیع، نظارت و اطلاع رسانی است که فعالیت‌های تنظیم بازار استان بر اساس چهار محور یاد شده انجام می‌گیرد.

علمدار یزدی گفت: مقرر شد طرح نظارتی ویژه ای را در دستور کار قرار دهیم و چشم اندازی مطرح شد که قرار شد استان یزد در آینده بسیار نزدیک جزو پنج استان اول کاهش تورم قرار گیرد و در جلسات بعد دستگاه‌های مرتبط باید مطابق این مصوبه گزارش کار ارائه دهند.

در حاشیه این جلسه از محصولات تولیدی استان یزد در زمینه مقابله با ویروس کرونا همچون ماسک، ژل، مواد ضدعفونی کننده، گان، دستکش و …بازدید شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار