سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی از ابتلای قطعی ۳۹ نفر از نیروهای حوزه بهداشت و درمان استان یزد به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 26 July 2020

«ابراهیم سلمانی» با بیان این‌ که در این روزهای بحرانی، کادر بهداشت استان یزد در خط مقدم مقابله با کرونا به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند،‌ اظهار کرد: از ابتدای همه گیری کرونا، ۱۱ نفر از پزشکان، ۱۳ نفر از مراقبان سلامت، سه نفر از نیروهای بهداشت محیط و چهار نفر از بهورزان شاغل در حوزه بهداشت استان یزد به کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: ابتلای دو نفر از نیروهای آزمایشگاهی و کارشناسان تغذیه و همچنین مثبت بودن نتیجه شش نفر از نیروهای پشتیبانی بهداشتی کادر درمانی شهید صدوقی، از جمله اخبار تلخ کرونایی این روزهای یزد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به حساسیت فعالیت حوزه بهداشت در همه گیری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: پرسنل بهداشتی با شناسایی افراد علامت‌دار و پایش و پیگیری آنها تا حد امکان از گسترش و انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری می‌کنند و اگر اقدامات و فعالیت های تیم های واکنش سریع بهداشتی در شناسایی بیماران سرپایی و غربالگری خانواده های افراد بستری نبود در حال حاضر مطمئنا با شرایط بدتری مواجه بودیم.

سلمانی رعایت توصیه‌های بهداشتی برای قطع کردن چرخه شیوع این ویروس منحوس را ضروری دانست و بیان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا ضربه‌ای سنگین و جبران ناپذیر به جامعه انسانی وارد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار