امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام سید محمدجواد آیت‌اللهی امام جمعه موقت این شهر نوشت: این مرد بزرگوار همواره غمخوار شریعت و دغدغه‌مند معیشت مردم بود و این نگرانی در خطبه‌هایش موج می‌زد.
کد خبر: ۸۸۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 29 July 2020

در پیام آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی که عصر سه‌شنبه منتشر شد، آمده است: این روحانی اندیشمند عالمی عامل، مدرسی فاضل و مروج دین احمدی بود و درگذشت او موجب تأثر اینجانب ،جامعه روحانیت ، حوزه های علمیه و شاگردان آن مرحوم، خصوصاً‌ مردم متدین و نمازگزاران جمعه این شهر شد. 

امام جمعه شهر یزد، خاطرنشان کرد: عمرش کوتاه بود ولی دانش ، علم ، بیانش وسیع و دامنه معلوماتش منکثر و تلاش علمی او لاینقطع بود .

وی در ادامه پیام تاکید کرد که راز داشتن تدین را در ولایت امیرمؤمنان و اولاد طاهرینش می دانست و پایداری را در حمایت از مقام ولایت فقیه و مقام معظم رهبری می دید و در این راه همواره ثابت قدم بوده است .

امام جمعه یزد با بیان اینکه ، مرحوم آیت اللهی مجاهد فی سبیل الله بود، گفت: ضایعه درگذشت او ثلمه ای بر پیکر حوزه های علیمه است و جبرانش بسی مشکل و رحلت این عالم عامل را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری ، مردم استان و به ویژه بیت محترم ، برادران و فرزندانش تسلیت گفت.

امام‌جمعه موقت یزد چندی قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد و عصر روز سه‌شنبه دارفانی را وداع گفت.

مرحوم آیت اللهی ،۲۶ خرداد ۱۳۴۹ شمسی در شهر یزد متولد شد و از دوران کودکی از استعداد و حافظه ای قوی برخوردار بود و در ۶ سالگی بخش زیادی از قرآن را حفظ بود و از ۱۰ سالگی و در اوج انقلاب ایران با  تحصیل نزد پدر به تحصبلات مقدماتی علوم دینی پرداخت و پس از مدتی وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدرسه خان سکنی گزید.

مقدمات و بخشی از سطح را نزد استادانی چون محمد صمدی ، مرتضی میرزائی ،غلامرضا ریسمانیان ،  محمد رحیمی ، میرزا حسن ابوترابی ، سید صدر الدین طباطبائی و شیخ محمود علومی فرا گرفت و در ۱۴ سالگی در حرم مطهر امام رضا (ع) به دست پدر بزرگوارشان به لباس سیادت روحانیت ملبس شد.

سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد و سطح عالی را نزد آیات عظام اعتمادی ، محمدی ، دوز دوزانی، پایانی و موسوی تهرانی به پایان برد و در شرایطی که بیش تر از ۲۰ سال از عمرش نگذشته بود در حوزه درس خارج فقه و اصول بزرگانی چون آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، شیخ ابوالفضل خوانساری ، وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و فاضل لنکرانی شرکت کرد .      

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار