به بهانه درگذشت كهنسال‌ترين شاعر استان يزد كه اخيراً در سن 91 سالگي در زادگاهش ميبد چشم از جهان فروبست، مصاحبه‌ ای با اين شاعر پيش در چند سال قبل را بازمي‌خوانيم.
کد خبر: ۹۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 19 September 2015

به گزارش تابناک یزد،يك شاعر ميبدي با بيان اينكه 18 هزار شعر سروده كه 5 هزار بيت آن در سال 81 چاپ و 13 هزار بيت آن هنوز چاپ نشده، از مسولين جهت چاپ جلد دوم كتابش درخواست كمك كرد.

"ميرزا حسين زارعي" متخلص به "شفيق" بيان كرد: از 9 سالگي شعر سرودم و هم اكنون 90 سال سن دارم و در اثر بيماري و نداشتن سرمايه و گران بودن كاغذ نتوانستم اشعارم را چاپ كنم.

وي افزود: چندي پيش به خاطر تنهايي و كهولت سن خواستم به خانه سالمندان بروم كه دوستانم مخالفت نمودن و من از رفتن به خانه سالمندان منصرف شدم.

وي تصريح كرد: اشعار من در قالب مثنوي، رباعي، غزل و ... مي‌باشد و بيشتر به شعرهاي حافظ، سعدي و پروين اعتصامي علاقمندم و به شعر نو علاقه‌اي ندارم.

شفيق با اشاره به ذاتي بودن شعر در وجودش خاطرنشان كرد: من به مكتب و مدرسه نرفتم و فقط دو ماه نزد شاطر ابراهيم خواندن و نوشتن را فرا گرفتم و شعر گفتن من هم ذاتي و خدادادي بود.

وي افزود: با توجه به اينكه به مكتب و مدرسه نرفتم اما 8 هزار جلد كتاب داشتم و مطالعه مي‌كردم.

وي در مورد آثارش اظهار داشت: مجموعه اشعارم به اسم تحفه مور در سال 81 منتشر گرديد.

ميرزا حسين زارعي متخلص به شفيق بيان نمود: در منزلم كتابخانه‌اي دارم كه به يكي از دوستانم هديه نمودم.

شفيق در مورد تجليل از وي بيان كرد: با حضور يك هزار شاعر كشوري در چند سال اخير مسوولين اداره فرهنگ و ارشاد ميبد خواستند از من تجليل كنند كه قبول نكردم.

اين شاعر گفت: اخيرا يكي از دانشجويان دانشگاه يزد از روي مجموعه اشعارم به نام تحفه مور پايان نامه نوشته و در كتاب سخنوران نامي معاصر ايران تاليف سيد محمد باقر برقعي جلد دهم بع اشعار و آثار من اشاره شده است.

وي در مورد ارتباطش با انجمن شعر ميبد گفت: شعرايي كه طبع آنها گران است در انجمن شعر ميبد شركت نمي‌كنند براي اينكه هر چيز بايد استادي داشته باشد ولي شعرا در شب شعر شركت مي‌كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار