رییس شورای شهر یزد:
رییس شورای شهر یزد گفت: در تلاش هستیم تا شهردار یزد را در کوتاه ترین زمان ممکن و بر اساس برنامه زمانی از پیش تعیین شده معرفی کنیم و معیار ما شهرداری توانمند، بومی و با تجربه است.
کد خبر: ۹۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 08 August 2021

به گزارش تابناک یزد، غلامحسین دشتی روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد که با هدف تبریک روز خبرنگار انجام شد افزود: اولویت ما در درجه اول بومی بودن شهردار جدید است و پس از آن به شایستگی، تخصص و تجربه هم توجه خاص خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۴۶ نفر از استان و خارج استان مد نظر ما بوده که از میان آنها ۱۷ نفر انتخاب شدندو پس از آن هم به هشت نفر خلاصه شد که منتظر ارائه برنامه های آنها برای اداره شهر هستیم از آغاز بررسی صلاحیت و انتخاب شهردار جدید از همین هفته جاری خبر داد و یادآور شد: همه دغدغه ما این است که بتوانیم در فرصت تعیین شده به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه انتخاب بانوان شایسته برای تصدی شهرداری یزد هم مد نظر ما است تاکید کرد: اصل بر شاسیته سالاری است و کسی که بتواند شهر را توسعه دهد به شهر یزد عشق بورزد اما تخصص و تجربه کشوری و ملی هم مهم در این انتخاب مهم است.

وی تصریح کرد: دغدغه ما انتخاب شهردار مناسب در فرجه زمانی تعیین شده است اما اگر تشخیص دهیم برای انتخاب گزینه بهتر باید چند روز کار را به عقب بیندازیم این کار را خواهیم کرد.

رسانه‌ها از گمانه زنی‌های غیر منطقی خودداری کنند

دشتی در ادامه با انتقاد از برخی گمانه زنی های غیرمنطقی و غیر علمی برخی رسانه ها در مورد انتخاب شهردار یزد گفت: رسانه ها گاهی با پیش بینی های غیر منطقی، افراد را از چشم مردم می اندازند که این درست نیست.

به گفته وی این دسته از رسانه ها مسائلی بوجود می آورند و چهره هایی را که می توانند خدمتگزار باشند را زیر سوال می برند؛ رسانه می تواند پیشنهاد بدهد اما نباید پیش بینی های غیر منطقی و غیر علمی بکند ، این روش نادرستی است که به افکار عمومی لطمه می زند.

رییس شورای شهر یزد در ادامه با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: مدیریت شهری به رسانه ها نیاز دارد و آنها می توانند همراه ما باشند.

وی مهمترین کار در این حوزه را مدیریت شهری دانست و گفت: ساحت رسانه، اندیشه و تفکر است، مخاطب رسانه ها اندیشه ها ، روحایت و تفکرات است و این کار انبیایی است.

وی با بیان اینکه رسانه جایگاه مقدسی دارد تصریح کرد: رسانه فقط انتقال دهنده اخبار نیست، این بخشی از رسالت رسانه است؛ نگاه فعال این است که رسانه خودش جریان ساز باشد در جهت رشد و تعالی انسان و پیشرفت شهر گام بردارد.

این مسوول طرح جامع تفصیلی را از برنامه های این شورا دانست و یادآور شد: یکی از کارهای بزرگ این است که طرح جامع تفصیلی استان را بنویسیم و رسانه ها را پای کار بیاوریم .

وی راز موفقیت مدیریت شهری را مشارکت و همراهی مردم دانست و حضور آنها را یک سرمایه تعریف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار