استاندار یزد از اعمال محدویت‌های جدید برای حفظ منابع طبیعی در برابر آلایندگی معادن و صنایع بزرگ خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 26 August 2021

به گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان یزد و بازگشایی سالن شهید منتظر قائم در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: این جلسه با هدف بررسی پیشنهادات و مصوبات کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی استان یزد تشکیل شد و همه پیشنهادات بر عهده کارگروه‌های زیربنایی، اجتماعی، پژوهش و اقتصادی در جلسه به تصویب رسید.

وی گفت: همچنین برای طرحی که به منظور پایش و حفظ منابع طبیعی استان یزد مطرح شده بود یک کمیته ذیل کارگروه زیربنایی استان تشکیل شد تا ضوابطی که به پایداری هر چه بهتر منابع طبیعی استان کمک می‌کند را تصویب و اتخاذ کنند و همچنین بخشی از اعتبارات راه‌های روستایی و تأمین آب شرب مطرح شد و به تصویب رسید.

طالبی درباره معادن و توسعه صنعت در استان یزد تصریح کرد: با توجه به مسائل محیط زیستی که در استان یزد وجود دارد تخریب منابع طبیعی، فعالیت معادن و صنایع بزرگ که ممکن است آلایندگی‌هایی در استان داشته باشند، یکسری اعمال محدودیت‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی انجام شده است.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تصمیمات لازم در جلسات گذشته شورای برنامه‌ریزی و همچنین کارگروه زیربنایی و شورای تأمین استان اتخاذ شده ایت افزود: با توجه به موارد جدیدی که مشاهده شده و امروز بیان شد اعمال سیاست‌های جدید را باز هم برای حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و نوع فعالیت معادن و واحدهای صنعتی ایجاد می‌شود.

طالبی ادامه داد: این سیاست‌ها در کارگروه زیربنایی جمع‌بندی می‌شود، سپس در شورای برنامه‌ریزی و شورای تأمین تصویب می‌شود و مبنای فعالیت‌ها و توسعه آینده استان در بخش‌ها قرار می‌گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار