تسریع در تشکیل تیم اجرایی خانه فناور محیط زیست یزد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد خواستار تشکیل هر چه سریعتر تیم اجرایی خانه فناور محیط زیست استان جهت تعیین چالش‌های زیست محیطی استان و برنامه‌ریزی جهت رفع فناورانه آن‌ها شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱ 09 June 2024

به گزارش تابناک یزد، «سیدرضا نورانیان» امروز یکشنبه بیستم خردادماه در دیدار و نشست تخصصی با مسئولان خانه فناور محیط زیست اتان مستقر در جهاددانشگاهی یزد که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: تاکید سازمان محیط زیست کشور تمرکز استان‌ها حداقل روی یکی از چالش‌های در اولویت هر استان و رسیدگی و رفع این مسائل است.

وی از جمله چال‌های کلی حوزه زیست محیطی استان را آلودگی هوا و بحث پسماند‌ها ذکر کرد و گفت: البته باید به صورت جزئی‌تر در این مسائل ورود شود و با کمک متخصصان و فناروان حوزه محیط زیست با اهتمام به فناوری‌های نو در این حوزه برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

به گفته نورانیان، خانه فناور محیط زیست استان می‌تواند علاوه بر محوریت در این حوزه، مرجع جمع آوری، ارزیابی و راستی آزمایی ایده‌ها و ادعا‌های فناورانه در حوزه محیط زیست استان باشد.

وی ضمن تاکید بر تسریع معرفی و ابلاغ احکام اعضای هیات مدیره و تیم اجرایی خانه فناور محیط زیست استان، گفت: باید هر چه زودتر چالش‌های اولویت‌دار استان در حوزه محیط زیست با بررسی کارشناسی تیم اجرایی خانه فناور متشکل از متخصصان این حوزه احصاء و جهت رفع آن‌ها برنامه ریزی شود.

«محمدرضا دهقانی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی یزد نیز در این نشست تاکید کرد: جهاددانشگاهی استان تلاش دارد به حوزه محیط زیست استان کمک کند و امیدواریم در قالب خانه فناور محیط زیست بتوانیم در پازل محیط زیست استان نقش آفرینی موثرتری داشته باشیم.

وی گفت: در همین راستا به دنبال یکسری برنامه‌های عملیاتی هستیم تا در سایه حمایت‌های متولیان، فعالیت‌های تعریف شده را به نحو شایسته‌ای انجام دهیم.

«مائده دهقانی» مدیر خانه فناور محیط زیست استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این خانه فناور نوپا، در خصوص برنامه‌های آتی و پیشنهادات این خانه توضیحاتی ارائه کرد.

وی ضمن معرفی اعضای حقیقی و حقوقی دیده شده در چارت این خانه فناوری، خواستار ابلاغ احکام آن‌ها شد و گفت: خانه فناوری محیط زیست استان این توانایی را دارد که در قالب طرح‌های مطالعاتی، نوآوری‌ها و الگو‌های جهانی را جهت استفاده در داخل کشور بومی سازی کند.

دهقانی به برنامه ریزی این خانه برای تهیه بانک اطلاعاتی جامع از نخبگان و فعالان و فناوران حوزه محیط زیست استان در راستای استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: در نظر داریم طی سال جاری ضمن فراهخوان گردآوری ایده‌های فناورانه تدر حوزه محیط زیست، از برترین این ایده‌ها تجلیل و از آن‌ها حمایت داشته باشیم.

این مسئول از برگزاری نشستی مشترک با اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نخبگان جهت شناسایی چالش‌های محیط زیستی استان و ارائه راهکار‌های فناورانه برای حل چالش‌های مذکور در تابستان جاری خبر داد و گفت: امیدواریم در سال جاری نشست مشترکی نیز با شرکت‌های دانش بنیان و فناوران محیط زیست را تدارک ببینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار