توافق ایران و پاکستان برای تشکیل کارگروه اقتصادی - تجاری اسلام آباد

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان طی دیداری دوجانبه برای ایجاد یک کارگروه اقتصادی - تجاری با هدف رفع موانع پیش روی همکاری‌های دوجانبه توافق کردند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 26 September 2024

به گزارش تابناک رضوی و به نقل از شبکه خبری «جیو تی وی»، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک دیدار و در خصوص تقویت روابط دوجانبه گفتگو کردند.

شبکه خبری «جیو تی وی» گزارش داد: در این دیدار طرفین برای ایجاد یک کارگروه اقتصادی - تجاری با هدف رفع موانع همکاری های فی مابین بویژه موانع پیش روی پروژه انتقال گاز موسوم به «آی پی» توافق کردند.

به گفته منابع خبری پزشکیان در این دیدار بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافقات انجام شده در سفر اردیبهشت ماه امسال شهید آیت الله ابراهیم رئیسی به پاکستان تاکید و اعلام کرد: ایران به دنبال ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی ریلی و جاده‌ای میان کشورهای منطقه برای تسهیل تبادلات و مراودات میان مردم است.

وی اجرای این ایده را نیازمند طرح و برنامه جامعی دانست که همه مقتضیات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ارتباطی در آن لحاظ شده باشد.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز با ابراز امیدواری از تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه اسلام‌آباد - تهران در دوره ریاست جمهوری آقای پزشکیان گفت: پاکستان صادقانه برای گسترش همکاری ها با ایران در حوزه های مختلف است.

مقامات عالی دو کشور همسایه همچنین درخصوص تحولات امنیتی منطقه از جمله وضعیت فلسطین و لبنان نیز گفتگو کرده و اظهار داشتند: این رویکرد نشان می دهد رژیم صهیونیستی قصد توقف جنایات را نداشته و به دنبال گسترش درگیری ها در تمام منطقه است.

طرفین اعلام کردند: اتفاقات غزه و لبنان به علت فقدان وحدت میان کشور های اسلامی رخ داده است در نتیجه ضروری است به عنوان یک پیکر واحد در اقدامی مشترک برای توقف رژیم صهیونیستی تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار