به گزارش تابناک گیلان، محمدحسین هوشنگی پیش از ظهر امروز در جلسه ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به تماسها و شکایتهای ثبت شده در سامانه 195 اظهار کرد: سامانه پاسخگویی سپاس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته جایگاه خود را بین مشترکان ارتقا دهد.
وی از ثبت 34 هزار و 237 تماس با سامانه 195 در 15 روز تعطیلات نوروز امسال خبر داد و افزود: 321 شکایت در سامانه پاسخگویی سپاس ثبت شده است.
هوشنگی با بیان اینکه به 64 شکایت ثبت شده پاسخ داده شده، تصریح کرد: رسیدگی به 20 درصد از شکایتها در سامانه 195 نهایی شده است.
مسئول توسعه مدیریت و پشتیبانی ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بیشترین شکایتها را مربوط به کندی سرعت اینترنت واگذار شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت پر سرعت و وایمکس خواند و بیان کرد: رعایت نکردن کیفیت خدمات مطابق با قرارداد و ارائه نامطلوب خدمات پشتیبانی توسط فروشندگان خدمات اینترنت پر سرعت از مهمترین شکایت تماس گیرندگان به سامانه 195 است.
وی با اشاره به اینکه گزارش وضعیت پاسخگویی به شکایت ثبت شده در سامانه 195 در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح و بررسی میشود، خاطرنشان کرد: وزارت مذکور پیگیر مشکلات مردم در حوزه فعالیتهای مربوط به آی.سی.تی است.
هوشنگی سامانه 195 را نقطه تماس مردم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: سامانه مذکور برای پاسخگویی به شهروندان راهاندازی شده است.
مسئول توسعه مدیریت و پشتیبانی ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نتایج ارائه شده توسط سامانه پاسخگویی سپاس را حائز اهمیت ذکر کرد و یادآور شد: نتایج سامانه 195 به منظور ارزیابی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه میشود.
وی متذکر شد: مشترکان خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات میتوانند با مراجعه به سایت www.195.ir، تماس با تلفن گویای 195، شماره پیامک 600195 و نشانی اینترنتی ICT.GOV.IR@195 شکایت، انتقاد، پیشنهاد یا تشکر خود در مورد خدمات ارائه شده در این حوزه را گزارش کنند.