مناظره و مباحثه مبلغ اعزامی کاروان فرهنگی- تبلیغی رضوی با علما و طلاب اندونزیایی

کاروان فرهنگی- تبلیغی رضوی، اعزامی به اندونزی با اساتید و مدیران یکی از شعب «نهضت العلماء»، مرکز سرشناس علمی این کشور مناظره و مباحثه نمودند.
کد خبر: ۲۷۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 12 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت، مبلغ کاروان در این مباحثه داغ و پرشور علمای اندونزیایی و مبلغان آستان قدس رضوی، با تشریح شرایط کنونی جهان، از ضرورت حفظ وحدت در جهان اسلام گفت و لازمه آن را برگزاری نشست‌ها و جلسات گفتگو دانست و متذکر شد: دشمن اشکال مختلفی دارد. بزرگترین آن شیطان است اما گاه همین دشمنی شیطانی در چهارچوبی دیگر بروز می‌کند، چنانکه امروز شاهد مخاصمه‌گری و دشمنی دولت‌های اسرائیل و آمریکا هستیم.»

وی همچنین بر ضرورت اتحاد جهان اسلام تاکید کرد و یادآور شد: آنانی که در مسیر اخلاف‌افکنی مذاهب و ملل اسلامی می‌کوشند باید آگاه باشند که دود این اقدام آن‌ها به چشم خودشان خواهد رفت. شرایط امروز سوریه، نتیجه همین تفرقه‌افکنی‌هاست.

وی در ادامه از مناقب حضرت رضا(ع) گفت و تاکید کرد: حضور حضرت در خطه خراسان، مبنای تحولی بزرگ در نشر و ترویج فرهنگ اسلامی شد و از همه مهم‌تر جریانی وحدت‌آفرین را رقم زد.

این گزارش حاکیست؛ نهضت العلماء کشور اندونزی، سازمانی فرهنگی و پُرنفوذ در این کشور است که بالغ بر صد میلیون، پیرو دارد و مراکز فرهنگی، مدارس، دانشگاه‌های و حوزه‌های علمیه متعددی در این کشور ذیل این عنوان مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار